O tym, że UEFA przyznała prawa do transmisji rozgrywek piłkarskich na kolejne sezony, poinformował w tym tygodniu na Twitterze Zbigniew Boniek, prezes PZPN. Nie zdradził jednak, kto je uzyskał.
Natomiast dziś rano nordycka grupa NENT Group, która wcześniej zapewniła sobie prawa do transmisji niemieckiej Bundesligi przez cztery lata poinformowała, że to ona uzyskała wyłączne prawa do transmisji zarówno spotkań Ligi Europy UEFA przez trzy kolejne lata, jak i Ligi Konferencji Europy UEFA. Będzie je pokazywać w internecie, w streamingowym serwisie Viaplay.
„Oznacza to, że obecnie NENT Group posiada prawa do pokazywania dwóch wymienionych europejskich rozgrywek klubowych na siedmiu rynkach: w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Islandii, Estonii, a także na Łotwie, Litwie oraz w Polsce” - wyliczono.
Rozgrywki, które pokaże NENT to w sumie 282 spotkań 64 drużyn piłkarskich.
Ostatnio rozgrywki Ligi Europy pokazywała Telewizja Polsat w płatnym kanale Polsat Sport. Liga Konferencji Europy UEFA to nowa inicjatywa.
„W Polsce spotkania Ligi Konferencji Europy UEFA mogą cieszyć się szczególnym zainteresowaniem, ponieważ do fazy grupowej będą mogły zakwalifikować się trzy polskie drużyny” – uważa NENT Group. Możliwość występu w nich uzyskają te polskie kluby, które zakończą rozgrywki piłkarskiej Ekstraklasy na miejscach 2 oraz 3, a także zdobywca Pucharu Polski.
- Naszą ambicją jest, by platforma Viaplay była wiodącym dostawcą treści sportowych i rozrywkowych w Polsce. Będziemy budować naszą pozycję oraz sportowe portfolio krok po kroku. Po ogłoszeniu wyłącznego partnerstwa z Bundesligą, cieszę się, że teraz mogę poinformować o nabyciu praw do transmisji dwóch europejskich rozgrywek klubowych, które będą miały duże znaczenie dla polskich kibiców. Jesteśmy partnerem UEFA od niemal 30 lat i chcemy rozszerzać to partnerstwo także na polskim rynku – mówi cytowany w komunikacie firmy Anders Jensen, prezes NENT Group.
Viaplay w 2020 r. miał 3 mln subskrybentów. W tym roku, oprócz Polski, ma ruszyć w Estonii, na Łotwie i Litwie oraz Stanach Zjednoczonych. Do 2023 r. planuje wejście na 5 kolejnych rynków.
Nie wiadomo jeszcze, kto pokaże w kolejnych sezonach Ligę Mistrzów.