Rynek gier dryfuje w kierunku mobilności

Rośnie popularność gier na smartfony, ale te tradycyjne na komputery osobiste i konsole też mają się dobrze.

Aktualizacja: 23.01.2018 05:52 Publikacja: 22.01.2018 20:00

Polski rynek dopiero się rozpędza

Polski rynek dopiero się rozpędza

Foto: Adobe Stock

Globalny rynek gier urośnie w tym roku do ponad 125 mld dol. ze 116 mld dol. w 2017 r. Segment mobilny (smartfony i tablety) będzie już stanowił aż 46 proc. całego rynku – prognozuje firma Newzoo. Jeszcze w 2016 r. ten odsetek wynosił niespełna 40 proc., a w 2020 r. ma wzrosnąć do 51 proc. i osiągnąć wartość ponad 72 mld dol.

Smartfon priorytetem

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji