Inwestor Gremi Media: Polska gospodarka ma długoterminowy potencjał

Dostrzegliśmy możliwość wykorzystania szerokiej wiedzy naszych akcjonariuszy w zarządzaniu mediami i w technologiach, by zwiększyć wartość Gremi Media – mówi Patrice Schneider, sekretarz rady nadzorczej holdingu Pluralis, który kupił 40 proc. akcji wydawcy „Parkietu" i „Rzeczpospolitej".

Publikacja: 23.12.2021 21:00

Inwestor Gremi Media: Polska gospodarka ma długoterminowy potencjał

Foto: materiały prasowe

Jakie czynniki wpłynęły na decyzję o inwestycji Pluralisa w akcje Gremi Media?

Gremi Media wyróżniała się zarówno jako firma zbudowana na zasadach dziennikarstwa wysokiego kalibru, z tytułami, takimi jak „Rzeczpospolita", ciesząca się międzynarodową renomą dzięki jakości i wiarygodności, jak i jako firma zbudowana na solidnych fundamentach finansowych. Dostrzegliśmy tu dla Pluralisa możliwość wykorzystania szerokiej wiedzy akcjonariuszy w zakresie zarządzania mediami i w technologiach w celu dodania wartości Gremi Media, która już jest silną i wpływową firmą. Szerzej: postrzegamy także polską gospodarkę jako posiadającą długoterminowy potencjał.

Czytaj więcej

Nowy inwestor w Gremi Media. KCI S.A. i Pluralis B.V. podpisały umowę

Jakie obszary współpracy są możliwe w mediach kontrolowanych przez Pluralisa?

Akcjonariusze Pluralisa wnoszą głębokie doświadczenie i zrozumienie nowoczesnego zarządzania mediami i technologii w różnych środowiskach międzynarodowych. Będziemy współpracować z właścicielem większościowym i obecnym kierownictwem, aby określić, w jaki sposób możemy najlepiej to wykorzystać, aby wspierać dalszy rozwój Gremi Media.

Czy Pluralis planuje kolejne przejęcie mediów w Polsce lub zwiększenie obecnego zaangażowania?

Pluralis nie planuje aktualnie kolejnej inwestycji medialnej w Polsce ani zwiększenia obecnego zaangażowania w Gremi Media.

Jakie czynniki wpłynęły na decyzję o inwestycji Pluralisa w akcje Gremi Media?

Gremi Media wyróżniała się zarówno jako firma zbudowana na zasadach dziennikarstwa wysokiego kalibru, z tytułami, takimi jak „Rzeczpospolita", ciesząca się międzynarodową renomą dzięki jakości i wiarygodności, jak i jako firma zbudowana na solidnych fundamentach finansowych. Dostrzegliśmy tu dla Pluralisa możliwość wykorzystania szerokiej wiedzy akcjonariuszy w zakresie zarządzania mediami i w technologiach w celu dodania wartości Gremi Media, która już jest silną i wpływową firmą. Szerzej: postrzegamy także polską gospodarkę jako posiadającą długoterminowy potencjał.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy