Reklama
Rozwiń
Reklama

Nieprzerwany wzrost sprzedaży i wskaźnika EBITDA wydawcy „Rzeczpospolitej”

Przychody netto ze sprzedaży wyższe o ponad 5 proc., a skorygowana EBITDA o prawie 7 proc., tak grupa kapitałowa Gremi Media SA zakończyła III kwartał 2021 r. Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zrealizował również bardzo istotny etap inwestycji technologicznych, uruchamiając na początku września nową wersję witryny rp.pl.

Publikacja: 15.11.2021 13:41

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Foto: Gremi Media SA

Red

W trzecim kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA wyniosły 24,4 mln złotych i były wyższe o 5,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, gdy osiągnęły poziom 23,2 mln złotych. Skorygowana EBITDA wrosła natomiast o 6,6 proc. z poziomu 4,9 mln złotych w 2020 r., do 5,2 mln złotych w roku obecnym.

Foto: Gremi Media SA

Wyniki grupy Gremi Media SA są również lepsze, biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy 2021 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie o 2,7 proc. i wyniosły 71,3 mln złotych, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 69,4 mln złotych. Skorygowana EBITDA wzrosła z 15,6 mln złotych w 2020 r. do 16,3 mln złotych obecnie, czyli o 4,1 proc. Tym samym, po pierwszych 3 kwartałach tego roku, rentowność EBITDA została podwyższona z 22,5 proc. do 22,8 proc.

Foto: Gremi Media SA

- Udany trzeci kwartał pozwolił podtrzymać tendencję zwyżkową wyników finansowych i rentowności narastająco za pełne dziewięć miesięcy. To już czwarty rok z rzędu, w którym poprawiamy wskaźniki efektywności naszej działalności - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A. – Bardzo cieszy nas fakt, iż udaje się tego dokonać w trudnych warunkach w jakich przyszło nam w tym roku pracować. Zarówno trwająca pandemia, jak i wywołujący ogromne emocje na rynku proces sprzedaży akcji spółki, nie przerwały trendu wzrostowego naszych wyników finansowych. To efekt ogromnego zaangażowania całego zespołu - dodaje.

Reklama
Reklama
24,4 mln złotych

przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA

w III kw. 2021 r.

Na początku września 2021 r. wystartowała nowa odsłona portalu internetowego rp.pl, kończąc tym samym kolejny etap procesu inwestycyjnego w obszarze mediów cyfrowych wydawnictwa Gremi Media SA. Zmianie uległ nie tylko wygląd i układ witryny, ale również cała platforma technologiczna, na której jest ona zbudowana.

- Nowy CMS i witryna rp.pl powstały na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy i są oparte na najnowocześniejszych technologiach oraz najnowszych trendach projektowych - mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl - Te nowe narzędzia pozwolą nam w pełni wykorzystać potencjał redakcji najbardziej opiniotwórczego dziennika w Polsce - dodaje.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i „Sport” oraz ich serwisy internetowe www.rp.pl, www.parkiet.com i sportdziennik.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i KancelarieRP sp. z o.o. oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

W trzecim kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA wyniosły 24,4 mln złotych i były wyższe o 5,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, gdy osiągnęły poziom 23,2 mln złotych. Skorygowana EBITDA wrosła natomiast o 6,6 proc. z poziomu 4,9 mln złotych w 2020 r., do 5,2 mln złotych w roku obecnym.

Wyniki grupy Gremi Media SA są również lepsze, biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy 2021 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie o 2,7 proc. i wyniosły 71,3 mln złotych, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 69,4 mln złotych. Skorygowana EBITDA wzrosła z 15,6 mln złotych w 2020 r. do 16,3 mln złotych obecnie, czyli o 4,1 proc. Tym samym, po pierwszych 3 kwartałach tego roku, rentowność EBITDA została podwyższona z 22,5 proc. do 22,8 proc.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama