Jak wskazują dane firmy Expert Monitor, w minionym roku reklamy funduszy inwestycyjnych kosztowały 7,3 mln zł. Rok wcześniej było to 37,2 mln zł.
Największym reklamodawcą w 2009 r. było Pioneer Pekao TFI, którego wydatki sięgnęły blisko 2 mln zł. Ponad milion złotych wydało jeszcze tylko Union Investment TFI – 1,4 mln zł.
W rzeczywistości z jednej strony wydatki instytucji mogły być mniejsze, bo dane opierają się na stawkach cennikowych, nie uwzględniając rabatów, z drugiej – większe, bo część wydatków mogła znaleźć się na przykład w grupie innych produktów, jeżeli kampanie były łączone w ramach grupy kapitałowej. – W drugiej połowie 2009 r. zdecydowaliśmy się na zintensyfikowanie kampanii wizerunkowej towarzystwa – mówi Krzysztof Lewandowski, prezes Pioneer Pekao TFI. – W tym roku będziemy kontynuować te działania. Zakładamy, że na reklamę w tym roku wydamy więcej środków niż w roku ubiegłym. Podejrzewam, że to będzie typowy trend także dla innych towarzystw. Klienci na nowo przekonują się do funduszy, towarzystwa będą chciały przekonać ich do swojej oferty – dodaje prezes.
Na zwiększenie wydatków reklamowych branży TFI liczy też Anna Filipowska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Union Investment TFI.
– Wyjście gospodarek z recesji niewątpliwie zachęci do rozpoczęcia komunikacji z klientami także inne firmy – podkreśla.