Reklama
Rozwiń

TFI tną wydatki reklamowe

Towarzystwa funduszy inwestycyjnych wydały w 2009 r. na reklamę o 80 proc. mniej niż rok wcześniej

Publikacja: 02.02.2010 03:17

TFI tną wydatki reklamowe

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

Jak wskazują dane firmy Expert Monitor, w minionym roku reklamy funduszy inwestycyjnych kosztowały 7,3 mln zł. Rok wcześniej było to 37,2 mln zł.

Największym reklamodawcą w 2009 r. było Pioneer Pekao TFI, którego wydatki sięgnęły blisko 2 mln zł. Ponad milion złotych wydało jeszcze tylko Union Investment TFI – 1,4 mln zł.

W rzeczywistości z jednej strony wydatki instytucji mogły być mniejsze, bo dane opierają się na stawkach cennikowych, nie uwzględniając rabatów, z drugiej – większe, bo część wydatków mogła znaleźć się na przykład w grupie innych produktów, jeżeli kampanie były łączone w ramach grupy kapitałowej. – W drugiej połowie 2009 r. zdecydowaliśmy się na zintensyfikowanie kampanii wizerunkowej towarzystwa – mówi Krzysztof Lewandowski, prezes Pioneer Pekao TFI. – W tym roku będziemy kontynuować te działania. Zakładamy, że na reklamę w tym roku wydamy więcej środków niż w roku ubiegłym. Podejrzewam, że to będzie typowy trend także dla innych towarzystw. Klienci na nowo przekonują się do funduszy, towarzystwa będą chciały przekonać ich do swojej oferty – dodaje prezes.

Na zwiększenie wydatków reklamowych branży TFI liczy też Anna Filipowska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Union Investment TFI.

– Wyjście gospodarek z recesji niewątpliwie zachęci do rozpoczęcia komunikacji z klientami także inne firmy – podkreśla.

Jak już pisaliśmy, kolejne towarzystwa po okresie marketingowej ciszy już ruszyły z akcjami reklamowymi (m.in. Amplico, Idea i BPH).

Mniejszy spadek wydatków na reklamy odnotowała większość innych instytucji finansowych. Łącznie w 2009 r. za kampanie zapłaciły 1,5 mld zł. Rok wcześniej było to 1,8 mld zł. W minionym roku tradycyjnie najwięcej wydały banki – ponad 890 mln zł. Drugie miejsce, z wydatkami na poziomie nieco ponad 400 mln zł, przypadło ubezpieczycielom. Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=n.chudzynska@rp.pl]n.chudzynska@rp.pl[/mail]

Jak wskazują dane firmy Expert Monitor, w minionym roku reklamy funduszy inwestycyjnych kosztowały 7,3 mln zł. Rok wcześniej było to 37,2 mln zł.

Największym reklamodawcą w 2009 r. było Pioneer Pekao TFI, którego wydatki sięgnęły blisko 2 mln zł. Ponad milion złotych wydało jeszcze tylko Union Investment TFI – 1,4 mln zł.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji