TFI tną wydatki reklamowe

Towarzystwa funduszy inwestycyjnych wydały w 2009 r. na reklamę o 80 proc. mniej niż rok wcześniej

Publikacja: 02.02.2010 03:17

TFI tną wydatki reklamowe

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

Jak wskazują dane firmy Expert Monitor, w minionym roku reklamy funduszy inwestycyjnych kosztowały 7,3 mln zł. Rok wcześniej było to 37,2 mln zł.

Największym reklamodawcą w 2009 r. było Pioneer Pekao TFI, którego wydatki sięgnęły blisko 2 mln zł. Ponad milion złotych wydało jeszcze tylko Union Investment TFI – 1,4 mln zł.

W rzeczywistości z jednej strony wydatki instytucji mogły być mniejsze, bo dane opierają się na stawkach cennikowych, nie uwzględniając rabatów, z drugiej – większe, bo część wydatków mogła znaleźć się na przykład w grupie innych produktów, jeżeli kampanie były łączone w ramach grupy kapitałowej. – W drugiej połowie 2009 r. zdecydowaliśmy się na zintensyfikowanie kampanii wizerunkowej towarzystwa – mówi Krzysztof Lewandowski, prezes Pioneer Pekao TFI. – W tym roku będziemy kontynuować te działania. Zakładamy, że na reklamę w tym roku wydamy więcej środków niż w roku ubiegłym. Podejrzewam, że to będzie typowy trend także dla innych towarzystw. Klienci na nowo przekonują się do funduszy, towarzystwa będą chciały przekonać ich do swojej oferty – dodaje prezes.

Na zwiększenie wydatków reklamowych branży TFI liczy też Anna Filipowska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Union Investment TFI.

– Wyjście gospodarek z recesji niewątpliwie zachęci do rozpoczęcia komunikacji z klientami także inne firmy – podkreśla.

Jak już pisaliśmy, kolejne towarzystwa po okresie marketingowej ciszy już ruszyły z akcjami reklamowymi (m.in. Amplico, Idea i BPH).

Mniejszy spadek wydatków na reklamy odnotowała większość innych instytucji finansowych. Łącznie w 2009 r. za kampanie zapłaciły 1,5 mld zł. Rok wcześniej było to 1,8 mld zł. W minionym roku tradycyjnie najwięcej wydały banki – ponad 890 mln zł. Drugie miejsce, z wydatkami na poziomie nieco ponad 400 mln zł, przypadło ubezpieczycielom. Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=n.chudzynska@rp.pl]n.chudzynska@rp.pl[/mail]

Jak wskazują dane firmy Expert Monitor, w minionym roku reklamy funduszy inwestycyjnych kosztowały 7,3 mln zł. Rok wcześniej było to 37,2 mln zł.

Największym reklamodawcą w 2009 r. było Pioneer Pekao TFI, którego wydatki sięgnęły blisko 2 mln zł. Ponad milion złotych wydało jeszcze tylko Union Investment TFI – 1,4 mln zł.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem