Telewizory od razu trafią na rynek koreański, a w pierwszej połowie tego roku będzie je można kupić także w innych krajach. - Nasi klienci chcą, aby ich telewizory były wszechstronnymi centrami rozrywki i komunikacji, dostarczanej w najwyższej jakości – mówi Kevin Kyungshik Lee, wiceprezes Visual Display w Samsung Electronics.
Telewizory ze Skype zostały po raz pierwszy zaprezentowane podczas styczniowych targów elektroniki konsumenckiej w Las Vegas. Modele w technologii LED tych dwóch serii posiadają darmowe oprogramowanie Samsung Internet@TV, które pozwala na wybór treści online. Klienci, którzy podłączą telewizor do Internetu i zainstalują kamerę internetową wraz z zintegrowanym mikrofonem, będą mogli wykonywać i odbierać rozmowy głosowe i rozmowy wideo w wysokiej jakości. Używając pilota, klienci będą mogli tworzyć darmowe konta Skype, logować się do istniejących kont i nawigować za pomocą prostego interfejsu Skype. Rozmowy wideo wykonywane przez Skype będą darmowe, podobnie jak rozmowy głosowe pomiędzy użytkownikami Skype.
Używanie Skype by połączyć się z tradycyjnymi telefonami będzie kosztować grosze.
- Użytkownicy Skype w coraz większym stopniu pragną mieć możliwość komunikowania się z dala od komputera, zwłaszcza kiedy w grę wchodzą rozmowy wideo - mówi Jonathan Christensen, General Manager of Platform z firmy Skype.
Samsung jest największym producentem telewizorów na świecie, a jego udział w globalnym rynku wynosi około 30 proc.