Gazety najgorsze mają już za sobą

Łączna średnia sprzedaż czterech największych gazet spadła w styczniu w porównaniu ze styczniem 2009 r. o 9,3 proc., do 1,11 mln egz. W tym roku spadki mają być mniejsze

Publikacja: 16.03.2010 03:16

W porównaniu z konkurentami sprzedaż „Rz” w ujęciu rocznym spadła w styczniu najmniej. W tym roku ek

W porównaniu z konkurentami sprzedaż „Rz” w ujęciu rocznym spadła w styczniu najmniej. W tym roku eksperci spodziewają się, że sprzedaż nie będzie się już tak bardzo kurczyła.

Foto: Rzeczpospolita

Wśród najlepiej sprzedających się tytułów najmniej skurczyła się w styczniu sprzedaż „Rzeczpospolitej”.

W porównaniu z grudniem 2009 r. w styczniu tego roku „Rz” poprawiła wynik o 6 proc., a „Dziennik Gazeta Prawna” – o 8,4 proc., podczas gdy pozostałe tytuły z czołówki wciąż traciły – „Fakt” odnotował spadek o 4,9 proc., „Gazeta Wyborcza” – o 1,1 proc., a „Super Express” – o 3,1 proc. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

W ujęciu rocznym w styczniu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” – jej sprzedaż w porównaniu ze styczniem 2009 r. zmniejszyła się o 13,9 proc. O 10,1 proc. obniżyła się sprzedaż „Super Expressu”, a „Fakt” stracił 6,8 proc.

Sprzedaż „Rz” w styczniu była niższa niż rok wcześniej o 4,3 proc. „Dziennik Gazeta Prawna” ukazuje się w obecnej formule od połowy września 2009 r., więc jego wyników nie można na razie porównywać rok do roku.

Zarówno analitycy giełdowi, jak i medioznawcy spodziewają się, że w tym roku spadek sprzedaży gazet lekko wyhamuje, a w skali roku może być to spadek jednocyfrowy.

Jak mówił przy ocenianiu wyników Agory za 2009 r. Waldemar Stachowiak, analityk z Ipopema Securities, średnie rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej” w tym roku spadnie jednocyfrowo i podobnie skurczy się cały segment dzienników.

Piotr Grzybowski z DI BRE szacował wtedy, że rozpowszechnianie płatne gazet skurczy się w tym roku o ok. 5 proc.

Wśród najlepiej sprzedających się tytułów najmniej skurczyła się w styczniu sprzedaż „Rzeczpospolitej”.

W porównaniu z grudniem 2009 r. w styczniu tego roku „Rz” poprawiła wynik o 6 proc., a „Dziennik Gazeta Prawna” – o 8,4 proc., podczas gdy pozostałe tytuły z czołówki wciąż traciły – „Fakt” odnotował spadek o 4,9 proc., „Gazeta Wyborcza” – o 1,1 proc., a „Super Express” – o 3,1 proc. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju