Według IAB Polska to jedna z najciekawszych form reklamy w sieci, jeśli chodzi o perspektywy wzrostowe. - Warte odnotowania są solidne wzrosty reklamy wideo. Dynamika w tym segmencie mogłaby być jeszcze większa, gdyby na rynku było więcej dostępnej powierzchni reklamowej. Mimo stale i szybko rosnącej oglądalności treści wideo online, popyt na reklamę wideo przez większość czasu przewyższa podaż – komentował  Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska, w ostatnim raporcie dotyczącym rynku reklamy internetowej tej firmy przygotowywanym wspólnie z PwC.

Podobny trend widzą specjaliści z domów mediowych. - Serwisy VOD (wideo na żądanie – red.) nadal  będą rosły w siłę, Youtube jest w czołówce najczęściej odwiedzanych stron przez polskich internautów, ponad 13 mln użytkowników daje mu 3-4 miejsce w rankingu (dane Megapanel PBI za listopad 2012). Rośnie również liczba użytkowników TVN Playera, Ipla czy Vod.pl. Najwięksi gracze inwestują we własne studia produkujące jakościowe treści  wideo – komentowała „Rz" niedawno Agnieszka Lizoń, szefowa ds. cyfrowego rozwoju w domu mediowym PanMedia Western. Jej zdaniem wydatki na reklamę wideo w sieci w Polsce nadal będą dynamicznie rosnąć w 2013 roku - prawdopodobnie będzie to dwucyfrowy wzrost.

Interaktywnie.com podaje, że problemem jest omijanie reklam w treściach wideo (zezwala na to już nawet YouTube.com). jak podaje serwis, „patrząc na badania "Internauci a wideo i audio w sieci" Gemiusa widać, że ci mają nie lada problem. Otóż z analizy wynika, że dla użytkowników kluczową funkcją jest możliwość przewijania reklam. Jeśli takiej opcji nie ma, od razu wyłączają film, niezależnie od treści. W obecnym roku będą musieli się z tym zmierzyć, aby udało się wypracować pożądane zyski z reklamy".