Reklama
Rozwiń

Najcenniejszych publicystów ma TVN24

W pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych gwiazd programów publicystycznych dominują twarze znane z TVN24

Aktualizacja: 13.01.2013 15:18 Publikacja: 13.01.2013 15:10

Najcenniejszych publicystów ma TVN24

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski

Najwyższe cennikowe wpływy (czyli takie, od których nie odliczono jeszcze rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom – red.) przynieśli w 2012 roku w tej grupie prowadzących programy Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Jarosław Kuźniar i Beata Tadla, czyli ekipa „Dnia na żywo" pokazywanego w kanale TVN24. - Prawie 68 mln zł, licząc cennikowo. Siła tego formatu tkwi w liczbie wyemitowanych spotów (ponad 40 tys.) – komentuje Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner w domu mediowym PanMedia Western, który przygotował ranking.

Kolejnymi liderami w zestawieniu byli Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, czyli prowadzący „Szkło kontaktowe", także w TVN24, którzy „zarobili" dla stacji w ubiegłym roku 33,5 mln zł. – Program zajmuje trzecie miejsce wśród najdroższych przerw reklamowych oraz trzecie miejsce na liście najdroższych spotów – mówi Michał Bakalarczyk.

Najdrożej jest w TVP

Najdroższe spoty przy programach publicystycznych serwowała reklamodawcom Telewizja Polska. To z jej stajni pochodzą gwiazdy zajmujące dwa kolejne miejsca w rankingu PanMedia Western: Elżbieta Jaworowicz prowadząca nadawaną z przerwami od prawie 30 lat lat „Sprawę dla reportera" w TVP1 oraz Tomasz Lis i jego „Tomasz Lis na żywo" pokazywany w TVP2. Pierwszy program, nominowany w tym roku do „Telekamer" w kategorii program interwencyjny, „zarobił" dla TVP w ubiegłym roku prawie 24,5 mln zł, a drugi: 19,6 mln zł.

Programy TVP, w przeciwieństwie do propozycji jej prywatnej konkurencji nie mogą być przerywane reklamami, stąd droższe spoty – jest ich po prostu mniej niż u konkurencji. – Także liczba emisji danego programu, a co za tym idzie, liczba wyemitowanych spotów, pozwoliła uplasować się programom TVP na trzecim i czwartym miejscu – mówi Michał Bakalarczyk.

TVN zdominował konkurencję

W pierwszej dziesiątce najbardziej przyciągających reklamodawców programów jest jeszcze tylko jeden nadawany w TVP – „Polityka przy kawie" (jego prowadzącymi były w 2012 roku Justyna Dobrosz- Oracz i Małgorzata Serafin) z wpływami z reklam na poziomie 2,5 mln zł na miejscu dziewiątym. Wszystkie pozostałe programy(w sumie siedem na dziesięć pierwszych)  to produkcje TVN24.

Podobnie wyglądały jednak już poprzednie, cząstkowe edycje raportu PanMedia Western w 2012 roku. - W Polsacie News trudno wymienić znanych, tak rozpoznawalnych  prowadzących. Dziwi w czołówce brak programów z TVP Info. To pokazuje, że można mieć  sporo większy zasięg techniczny, ale przy braku umiejętnej polityki wizerunkowej ze świadomością tych programów wśród widzów i tak będzie średnio – komentował jedną z kwartalnych edycji raportu dr Łukasz Szurmiński, medioznawca Instytut Dziennikarstwa UW.

Najwyższe cennikowe wpływy (czyli takie, od których nie odliczono jeszcze rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom – red.) przynieśli w 2012 roku w tej grupie prowadzących programy Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Jarosław Kuźniar i Beata Tadla, czyli ekipa „Dnia na żywo" pokazywanego w kanale TVN24. - Prawie 68 mln zł, licząc cennikowo. Siła tego formatu tkwi w liczbie wyemitowanych spotów (ponad 40 tys.) – komentuje Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner w domu mediowym PanMedia Western, który przygotował ranking.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji