Najcenniejszych publicystów ma TVN24

W pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych gwiazd programów publicystycznych dominują twarze znane z TVN24

Aktualizacja: 13.01.2013 15:18 Publikacja: 13.01.2013 15:10

Najcenniejszych publicystów ma TVN24

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski

Najwyższe cennikowe wpływy (czyli takie, od których nie odliczono jeszcze rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom – red.) przynieśli w 2012 roku w tej grupie prowadzących programy Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Jarosław Kuźniar i Beata Tadla, czyli ekipa „Dnia na żywo" pokazywanego w kanale TVN24. - Prawie 68 mln zł, licząc cennikowo. Siła tego formatu tkwi w liczbie wyemitowanych spotów (ponad 40 tys.) – komentuje Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner w domu mediowym PanMedia Western, który przygotował ranking.

Kolejnymi liderami w zestawieniu byli Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, czyli prowadzący „Szkło kontaktowe", także w TVN24, którzy „zarobili" dla stacji w ubiegłym roku 33,5 mln zł. – Program zajmuje trzecie miejsce wśród najdroższych przerw reklamowych oraz trzecie miejsce na liście najdroższych spotów – mówi Michał Bakalarczyk.

Najdrożej jest w TVP

Najdroższe spoty przy programach publicystycznych serwowała reklamodawcom Telewizja Polska. To z jej stajni pochodzą gwiazdy zajmujące dwa kolejne miejsca w rankingu PanMedia Western: Elżbieta Jaworowicz prowadząca nadawaną z przerwami od prawie 30 lat lat „Sprawę dla reportera" w TVP1 oraz Tomasz Lis i jego „Tomasz Lis na żywo" pokazywany w TVP2. Pierwszy program, nominowany w tym roku do „Telekamer" w kategorii program interwencyjny, „zarobił" dla TVP w ubiegłym roku prawie 24,5 mln zł, a drugi: 19,6 mln zł.

Programy TVP, w przeciwieństwie do propozycji jej prywatnej konkurencji nie mogą być przerywane reklamami, stąd droższe spoty – jest ich po prostu mniej niż u konkurencji. – Także liczba emisji danego programu, a co za tym idzie, liczba wyemitowanych spotów, pozwoliła uplasować się programom TVP na trzecim i czwartym miejscu – mówi Michał Bakalarczyk.

TVN zdominował konkurencję

W pierwszej dziesiątce najbardziej przyciągających reklamodawców programów jest jeszcze tylko jeden nadawany w TVP – „Polityka przy kawie" (jego prowadzącymi były w 2012 roku Justyna Dobrosz- Oracz i Małgorzata Serafin) z wpływami z reklam na poziomie 2,5 mln zł na miejscu dziewiątym. Wszystkie pozostałe programy(w sumie siedem na dziesięć pierwszych)  to produkcje TVN24.

Podobnie wyglądały jednak już poprzednie, cząstkowe edycje raportu PanMedia Western w 2012 roku. - W Polsacie News trudno wymienić znanych, tak rozpoznawalnych  prowadzących. Dziwi w czołówce brak programów z TVP Info. To pokazuje, że można mieć  sporo większy zasięg techniczny, ale przy braku umiejętnej polityki wizerunkowej ze świadomością tych programów wśród widzów i tak będzie średnio – komentował jedną z kwartalnych edycji raportu dr Łukasz Szurmiński, medioznawca Instytut Dziennikarstwa UW.

Najwyższe cennikowe wpływy (czyli takie, od których nie odliczono jeszcze rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom – red.) przynieśli w 2012 roku w tej grupie prowadzących programy Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Jarosław Kuźniar i Beata Tadla, czyli ekipa „Dnia na żywo" pokazywanego w kanale TVN24. - Prawie 68 mln zł, licząc cennikowo. Siła tego formatu tkwi w liczbie wyemitowanych spotów (ponad 40 tys.) – komentuje Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner w domu mediowym PanMedia Western, który przygotował ranking.

Pozostało 80% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie