Najwyższe cennikowe wpływy (czyli takie, od których nie odliczono jeszcze rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom – red.) przynieśli w 2012 roku w tej grupie prowadzących programy Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Jarosław Kuźniar i Beata Tadla, czyli ekipa „Dnia na żywo" pokazywanego w kanale TVN24. - Prawie 68 mln zł, licząc cennikowo. Siła tego formatu tkwi w liczbie wyemitowanych spotów (ponad 40 tys.) – komentuje Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner w domu mediowym PanMedia Western, który przygotował ranking.
Kolejnymi liderami w zestawieniu byli Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, czyli prowadzący „Szkło kontaktowe", także w TVN24, którzy „zarobili" dla stacji w ubiegłym roku 33,5 mln zł. – Program zajmuje trzecie miejsce wśród najdroższych przerw reklamowych oraz trzecie miejsce na liście najdroższych spotów – mówi Michał Bakalarczyk.
Najdrożej jest w TVP
Najdroższe spoty przy programach publicystycznych serwowała reklamodawcom Telewizja Polska. To z jej stajni pochodzą gwiazdy zajmujące dwa kolejne miejsca w rankingu PanMedia Western: Elżbieta Jaworowicz prowadząca nadawaną z przerwami od prawie 30 lat lat „Sprawę dla reportera" w TVP1 oraz Tomasz Lis i jego „Tomasz Lis na żywo" pokazywany w TVP2. Pierwszy program, nominowany w tym roku do „Telekamer" w kategorii program interwencyjny, „zarobił" dla TVP w ubiegłym roku prawie 24,5 mln zł, a drugi: 19,6 mln zł.
Programy TVP, w przeciwieństwie do propozycji jej prywatnej konkurencji nie mogą być przerywane reklamami, stąd droższe spoty – jest ich po prostu mniej niż u konkurencji. – Także liczba emisji danego programu, a co za tym idzie, liczba wyemitowanych spotów, pozwoliła uplasować się programom TVP na trzecim i czwartym miejscu – mówi Michał Bakalarczyk.
TVN zdominował konkurencję
W pierwszej dziesiątce najbardziej przyciągających reklamodawców programów jest jeszcze tylko jeden nadawany w TVP – „Polityka przy kawie" (jego prowadzącymi były w 2012 roku Justyna Dobrosz- Oracz i Małgorzata Serafin) z wpływami z reklam na poziomie 2,5 mln zł na miejscu dziewiątym. Wszystkie pozostałe programy(w sumie siedem na dziesięć pierwszych) to produkcje TVN24.