WiMP przyłącza się do walki o polskiego słuchacza

Skandynawski serwis muzyczny przestał nadawać w Polsce już tylko w wersji beta i wystartował w komercyjnej odsłonie, będzie współpracował z Playem

Publikacja: 16.01.2013 14:34

WiMP przyłącza się do walki o polskiego słuchacza

Foto: Materiały Promocyjne

O tym, że to P4 (operator sieci Play) jest prawdopodobnym partnerem WiMP w Polsce, pisaliśmy już w październiku ubiegłego roku. Strony tego jednak wtedy nie potwierdzały.

Dziś przyznają, że zawarły umowę o współpracy na 12 miesięcy. - Nowi użytkownicy będą mogli przetestować WiMP przez pierwszy miesiąc za darmo. Później cena wyniesie 19,9 zł miesięcznie. Aplikacja WiMP dostępna jest dla systemów mobilnych iOS oraz Android, jak również dla komputerów z systemem Windows i MAC – podały firmy.

W ofercie niezależnej od oferty Playa, streamingowy serwis WiMP w wersji na komputer jest darmowy (oferuje dostęp do 18 mln piosenek), nie ma w nim reklam, ale są przerywniki. Żeby czas słuchania był nielimitowany, trzeba zapłacić miesięcznie 9,99 zł. Najdroższy pakiet za 19,9 zł, obejmuje możliwość słuchania muzyki także w trybie offline oraz na urządzeniach mobilnych, jak smartfony i tablety, a nie tylko na komputerach i laptopach.

WiMP wszedł do Polski pod koniec ubiegłego roku. Startuje w momencie, gdy na rynku cyfrowej muzyki zaczyna się zagęszczać. Za chwilę (w lutym) wystartuje tu inny międzynarodowy serwis,  Spotify, o polskich słuchaczy zaczyna ostro walczyć (oferując m.in. pół roku darmowego użytkowania)serwis Deezer.

Według szacunków branży muzycznej, polski rynek muzyki cyfrowej mógł się w ubiegłym roku nawet podwoić i nadal rośnie.

Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne