Skromny start TV Puls

Nowa odsłona Pulsu nie wstrząsnęła rynkiem> Więcej emocji niż program stacji wywołały reklamy w trakcie jej serwisów informacyjnych. Konkurenci są zbulwersowani

Aktualizacja: 08.11.2007 01:12 Publikacja: 07.11.2007 20:42

Skromny start TV Puls

Foto: Rzeczpospolita

Teleturniej "Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty", film sensacyjny "Podwójny nelson" oraz informacyjny "Raport" to największe hity pierwszych dziesięciu dni nowej ramówki telewizji Puls wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Według nich stacja, w której 35 proc. udziałów kontroluje medialny magnat Rupert Murdoch, zwiększyła w tym czasie swój udział w telewizyjnym rynku do 0,63 proc. W porównaniu z 0,5-proc. średnią za pierwsze dziesięć miesięcy tego roku wygląda to nieźle, ale trudno na razie mówić o realnych szansach w rywalizacji z TVN, Polsatem czy TVP.

To start na pół gwizdka. Spodziewaliśmy się czegoś więcej mówi, zastrzegając sobie anonimowość, przedstawiciel jednej z dużych stacji. Farrell Meisel, prezes TV Puls, podkreśla, że władze stacji są bardzo zadowolone z reakcji widzów na nową ramówkę. Szczególnie zachęcający jest wzrost w głównej grupie docelowej; wśród osób w wieku 18 49 lat, zwłaszcza w dużych miastach ocenia Meisel.

Mimo to nie brakuje sceptycznych opinii co do szans TVPuls na zdobycie większego udziału w telewizyjnym rynku, gdzie najwięksi gracze mają średnio po 16 22 proc. widowni. Tym bardziej że jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research pierwszy efekt nowości chyba już minął.

Nawet hitowy teleturniej Pulsu ("Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty") nadawany codziennie w najlepszym czasie antenowym, w ostatnich dniach miał widownię dużo mniejszą od rekordowych 177,4 tys. W miniony wtorek przyciągnął przed ekrany niespełna 50 tys. osób. Podobnie program informacyjny "Raport", ambitnie konkurujący bezpośrednio z "Wiadomościami" publicznej Jedynki po rekordzie pobitym 1 listopada (155,4 tys. widzów) w ostatnich dniach oglądało go nieco ponad 50 tys. osób, czyli mniej niż jedna dziesiąta widzów "Wiadomości".

Trudno jednak bezpośrednio porównywać TV Puls z głównymi graczami na rynku, którzy mają od niej znacznie większy zasięg. Stacja, w której większość udziałów mają ojcowie franciszkanie, dociera zaledwie do 56 proc. ludności Polski (w tym tylko 15,9 proc. drogą naziemną). Jak sugeruje część ekspertów, niewielki zasięg TV Puls ogranicza inwestycje Murdocha w TV Puls. Bez nowych częstotliwości nie stanowi większego zagrożenia dla TVP, Polsatu i TVN, na których wejście nowej ramówki Pulsu nie zrobiło większego wrażenia.

Dużo więcej emocji wywołała decyzja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, że TV Puls legalnie nadaje reklamy w trakcie "Raportu". Wprawdzie zgodnie z art. 16a ustawy o radiofonii i telewizji nie można przerywać serwisów informacyjnych reklamami, ale jak ocenia KRRiT, taka sytuacja nie dotyczy Pulsu. Rada zgodziła się z argumentami stacji, że część newsowa, pogoda i sport, to odrębne segmenty, które zachowują swą integralność.

Decyzja KRRiT zbulwersowała przedstawicieli największych telewizji komercyjnych. To przecież kpiny z ustawy stwierdził w rozmowie z branżowym Presserwisem Kamil Durczok, szef "Faktów" TVN. Konkurenci Pulsu czekają teraz na uzasadnienie decyzji rady i nie wykluczają działań prawnych.

Teleturniej "Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty", film sensacyjny "Podwójny nelson" oraz informacyjny "Raport" to największe hity pierwszych dziesięciu dni nowej ramówki telewizji Puls wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Według nich stacja, w której 35 proc. udziałów kontroluje medialny magnat Rupert Murdoch, zwiększyła w tym czasie swój udział w telewizyjnym rynku do 0,63 proc. W porównaniu z 0,5-proc. średnią za pierwsze dziesięć miesięcy tego roku wygląda to nieźle, ale trudno na razie mówić o realnych szansach w rywalizacji z TVN, Polsatem czy TVP.

Pozostało 81% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie