Nawet 51 mld dol. wpłynie do kas spółek internetowych w 2012 r. – prognozuje amerykańska firma badawcza IDC. Wtedy też branża internetowa zarobi więcej niż telewizja.
W Polsce nie dokona się to tak szybko. Jak szacuje zajmująca się monitoringiem reklam organizacja IAB, rynek reklamy internetowej ma u nas rosnąć 30 – 40 proc. rocznie. Gdyby założyć, że wartość rynku reklamy telewizyjnej będzie się zwiększać średnio o 7 proc. (jak w ostatnich latach), Internet mógłby zostać liderem już w 2014 r. To jednak mało prawdopodobne, bo im więcej pieniędzy trafia do sieci, tym wolniej rośnie cały rynek reklamy.
– W USA mogą się pojawiać dobre dla Internetu prognozy, bo tam nie ma tak dużej bariery technologicznej jak w Polsce – mówi Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting.
7 miliardów zł od reklamodawców trafi w tym roku do właścicieli wszystkich mediów w Polsce
– W Polsce za trzy lata Internet będzie drugim co do wielkości rynkiem reklamowym po telewizji – mówi Dominik Kaznowski, współautor badań rynku internetowego. Na koniec 2007 roku Internet (przychody z reklam – 750 mln zł) prześcignął radia i goni prasę.