Publicystyka zamiast informacji – to pomysł TV Puls na wypełnienie zobowiązań koncesyjnych. Wczoraj spółka przedstawiła projekt nowej ramówki. I zapowiedziała, że zacznie na siebie zarabiać na przełomie wiosny i lata przyszłego roku.

Jeszcze w lipcu stacja zwolniła 125 osób i zamknęła produkcję programów informacyjnych. Teraz część osób zatrudnia z powrotem.

– Planujemy przyjąć ok. 30 osób, podpisałem już 16 umów – mówi prezes i udziałowiec stacji Dariusz Dąbski. – Programów stricte informacyjnych nie będzie, ale w nowej formule od poniedziałku do piątku o godz. 22 będziemy pokazywać komentarz polityczny i krótki serwis informacyjny – mówi Piotr Radziszewski, dyrektor programowy stacji.

Dariusz Dąbski zapewniał też wczoraj, że „w tej chwili Polski nie ma na liście państw, z których zamierza się wycofać News Corp.”. Zachodnie media pisały, że wśród państw, z których zamierza się wycofać koncern Murdocha, znajdują się m.in. Bułgaria, Serbia i Łotwa, a niewykluczone, że także Polska.

W nowej ramówce TV Puls dominować będą filmy, seriale i rozrywka – reality show o odchudzaniu „Co masz do stracenia”, teleturniej „Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?” i serial „Simpsonowie”. Natomiast program publicystyczny poprowadzi Igor Janke, dziennikarz „Rz” – podał Presserwis. Będą to codzienne komentarze bieżących wydarzeń z udziałem polityków i ekspertów. Nowa ramówka jest droższa niż dotychczasowe. W efekcie zmian jesienią chce zwiększyć udział w rynku z 0,95 proc. do poziomu TV 4, czyli 1,82 proc. udziału w ogólnopolskiej widowni.