Proces ograniczania kosztów, w obliczu słabnących z miesiąca na miesiąc wyników sprzedaży i przychodów z reklam, został rozpoczęty już wcześniej w tym roku. Wydawca Playboya zwolnił już w 2008 r. 14 proc. z 800 osobowej załogi.
Problemy Playboya można łączyć z zapowiedzią rezygnacji z zajmowanych stanowisk Christie Hefner, prezes i dyrektor generalnej grupy Playboy Enterprises. Według komunikatu z początku tego tygodnia Christie Hefner odejdzie 1 lutego 2009 r.
Sytuacja za oceanem nie przełoży się podobno na działania w Polsce, bo Playboy Enterprise nie ma tu swojej filii wydawniczej.
Polska edycja "Playboya", która ukazuje się od 16 lat, jest wydawana na licencji Playboy Enterprise przez wydawnictwo Marquard Media Polska, które ma w portfolio m.in. także "CKM", "Cosmopolitan" i "Joy".
- Sytuacja w amerykańskiej centrali Playboya nie ma żadnego przełożenia na polską edycję pisma, bo Playboy Enterprise nie jest wspólnikiem naszej firmy i nasze biznesy są odseparowane. Natomiast amerykański dział licencyjny Playboya jest jego bardzo mocną częścią i nie spodziewam się, żeby tam były jakiekolwiek zwolnienia - mówi "Rz" Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska.