W rankingu sprzedaży gazet ogólnopolskich w 2008 r. „Rz” przesunęła się z piątego na czwarte miejsce, wyprzedzając „Dziennik”. Stała się drugim najczęściej kupowanym dziennikiem opiniotwórczym w Polsce.

Do awansu „Rz” doszło przy dużym spadku sprzedaży „Dziennika”, który – podobnie jak większość głównych gazet w Polsce – zamknął ubiegły rok z gorszym rezultatem niż rok wcześniej – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

W ubiegłym roku w Polsce liderem rynku pozostał bulwarowy „Fakt”, który średnio sprzedawał dziennie 495,1 tys. egz. (3,8 proc. mniej niż w 2007 r.). Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 8,2 proc., do 411,2 tys. egz. W czołówce gazet ogólnopolskich trendowi jako jedyny oparł się zyskujący od czasu zmiany makiety „Super Express” – jego ubiegłoroczny wynik był o 3,1 proc. wyższy i wyniósł 204,5 tys. egz.

„Rz” w porównaniu z „Gazetą Wyborczą” i „Dziennikiem” odnotowała mniejszy spadek: średnio sprzedawała 157,1 tys. egz., o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Szybko rośnie z kolei prenumerata „Rz”. W grudniu 2008 r. wyniosła 100,8 tys. egz., o 10,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W grupie gazet opiniotwórczych najbardziej spadła sprzedaż „Dziennika”. W 2008 r. była o 18,5 proc. niższa niż rok wcześniej i wynosiła 154,7 tys. egz.

Łączna średnia sprzedaż gazet regionalnych należących do Grupy Wydawniczej Polskapresse i ukazujących się z logo Polska The Times wynosiła w 2008 roku 335,7 tys. egz.

Podobnie jak w innych krajach kurczącą się sprzedaż wydawcy gazet w Polsce rekompensują sobie podwyżkami cen dzienników i zamieszczanych w nich reklam. W styczniu o podwyżce cen reklam poinformowała „Gazeta Wyborcza”. Podniosła też cenę egzemplarzową. Na taki sam ruch zdecydował się „Dziennik”.