– Od początku roku różnymi metodami przekonujemy klientów do przejścia na elektroniczny obraz faktury – mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii. – Jeśli ma się milion klientów, a wystawienie dokumentu kosztuje kilka złotych miesięcznie, to koszt dla firmy wynosi kilka milionów złotych. Wystarczy namówić kilkanaście procent klientów na przejście na e-fakturę i to daje nawet milion złotych oszczędności miesięcznie. [wyimek]150 tys. euro rocznie może zaoszczędzić średniej wielkości firma dzięki przejściu na e-faktury[/wyimek]
– Jestem przekonany, że w dobie kryzysu coraz więcej firm będzie w poszukiwaniu oszczędności przechodzić na e-fakturowanie – mówi Jakub Bojanowski z Deloitte. – Koszty przetwarzania e-faktury są o 80 procent niższe od papierowej.
Największe oszczędności uzyskuje się na przetwarzaniu faktury, ponownym księgowaniu, sprawdzaniu danych. Nie bez znaczenia są też koszty wydruku i przesyłki pocztowej.
Telekomunikacja Polska obsługuje ok. 8 milionów klientów. 95 procent korespondencji wysyłanej przez firmę to faktury. – Udział e-faktur już teraz jest znaczący i stale rośnie – mówi Mariusz Locha, szef biura prasowego TP. PTC, operator sieci komórkowej Era, który e-faktury wprowadził w 2007 r., przyznaje, że wiązało się to z optymalizacją kosztów, ale także podkreśla proekologiczne znaczenie takiego rozwiązania. – W tym roku planujemy oszczędzić ponad 190 ton papieru, co przekłada się na kilka tysięcy drzew – mówi Andrzej Pomarański z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej.
[wyimek]400 tys. zł na znaczkach pocztowych może zaoszczędzić firma wystawiająca ok. 20 tys. faktur miesięcznie [/wyimek]