Najpopularniejszą e-społecznością w Polsce wciąż pozostaje Nasza-Klasa.pl – wynika z badania D-Link Technology Trend, przeprowadzonego przez firmę Millward Brown SMG/KRC. Do korzystania z niej przyznaje się 36 proc. dorosłych Polaków. Pokrywa się to z liczbą użytkowników portalu. Zarejestrowanych osób jest nawet ok. 15 mln, ale regularni użytkownicy to ok. 10 mln.
[srodtytul]Polskie odpowiedniki [/srodtytul]
Okazuje się też, że podobnie jak wcześniej w handlu internetowym (Allegro) czy komunikatorach (Gadu-Gadu), także w przypadku serwisów społecznościowych Polacy chętniej odwiedzają portale krajowe niż zagraniczne. I tak np. z serwisu Facebook, który na świecie zdobył już ponad 250 mln użytkowników, korzysta zaledwie 1 proc. dorosłych Polaków (ok. 500 tys.).
Podobnie w przypadku MySpace, z którego na świecie korzysta ok. 210 mln ludzi, a w Polsce – zaledwie ok. 800 tys. Facebook, który ostatnio przekroczył barierę 250 mln użytkowników, ma ich w Polsce tylko 500 tys. Popularności nie zdobył też Twitter, słynny serwis mikroblogowy. W Polsce korzysta z niego mniej niż 1 proc. osób. Polskie odpowiedniki Twittera nie cieszą się na razie popularnością. Prym wśród nich wiodą np. Flaker.pl czy Blip.pl, należący do firmy GG Network. Jak wynika z informacji „Rz”, z tego ostatniego korzysta ok. 600 tys. osób.
[srodtytul]W oczekiwaniu na zyski[/srodtytul]