Zakupy bez ruszania się z kanapy

Książkę lub film można już kupić od razu po przeczytaniu recenzji. Wystarczy wysłać esemesa

Publikacja: 28.09.2009 03:12

Zakupy bez ruszania się z kanapy

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Od września czytelnicy kilkudziesięciu tygodników i miesięczników mogą kupować artykuły recenzowane w tych magazynach. Usługę oferuje spółka OneStep założona przez kilka osób związanych w przeszłości z branżą marketingowo-mediową.

Klaudiusz Frydrych, prezes OneStep, zapewnia, że oferowana przez OneStep technologia jest unikalna nie tylko w Polsce. – Jest chroniona amerykańskim prawem patentowym – twierdzi. Kierowana przez niego firma zamieszcza w magazynach (płacąc jak za klasyczną powierzchnię reklamową), obok recenzowanych książek, kosmetyków, płyt czy filmów, specjalne kody.

– Na podstawie umów z wydawcami wiemy z wyprzedzeniem, jakie artykuły będą opisywane w danym numerze. Odpowiednio wcześniej zakupujemy partie tych towarów, żeby natychmiast po zakupie móc wysyłać je do klientów – opowiada Frydrych.

Proces zamawiania produktu w OneStep jest kilkuetapowy. Klient, decydując się na zakup, musi wysłać kod publikowany przy tekście na numer OneStep: 70500. Koszt takiego esemesa wynosi 0,61 zł z VAT. Jeśli jest to pierwsze zamówienie, konsultant OneStep oddzwania do klienta, żeby zarejestrować dane i adres dostawy oraz potwierdzić zamówienia. Przy kolejnych zamówieniach OneStep odsyła już tylko esemesa z nazwą produktu i jego ceną.

– Klient płaci za towar w momencie odbierania przesyłki. W przyszłości planujemy jednak wprowadzenie bardziej nowoczesnych form rozliczania – twierdzi prezes spółki.

[wyimek]206 zł wynosiła średnia wartość zamówienia w sklepie online w I połowie 2009 roku[/wyimek]

Pomysłodawcy zaangażowali w przedsięwzięcie kilkaset tysięcy złotych. Dalsze finansowanie spółki zapewnił fundusz Tar Heel Capital. Umowa inwestycyjna zostanie podpisana w najbliższych dniach. Szczegóły pozostają tajemnicą. Zastrzyk finansowy sięgnie kilku milionów złotych. Inwestor obejmie połowę udziałów w spółce.

– Myślę, że próg rentowności osiągniemy jesienią 2010 r. – mówi Frydrych. Żeby się samofinansować, spółka powinna sprzedawać miesięcznie 40 tys. produktów.

Od września czytelnicy kilkudziesięciu tygodników i miesięczników mogą kupować artykuły recenzowane w tych magazynach. Usługę oferuje spółka OneStep założona przez kilka osób związanych w przeszłości z branżą marketingowo-mediową.

Klaudiusz Frydrych, prezes OneStep, zapewnia, że oferowana przez OneStep technologia jest unikalna nie tylko w Polsce. – Jest chroniona amerykańskim prawem patentowym – twierdzi. Kierowana przez niego firma zamieszcza w magazynach (płacąc jak za klasyczną powierzchnię reklamową), obok recenzowanych książek, kosmetyków, płyt czy filmów, specjalne kody.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie