Od września czytelnicy kilkudziesięciu tygodników i miesięczników mogą kupować artykuły recenzowane w tych magazynach. Usługę oferuje spółka OneStep założona przez kilka osób związanych w przeszłości z branżą marketingowo-mediową.
Klaudiusz Frydrych, prezes OneStep, zapewnia, że oferowana przez OneStep technologia jest unikalna nie tylko w Polsce. – Jest chroniona amerykańskim prawem patentowym – twierdzi. Kierowana przez niego firma zamieszcza w magazynach (płacąc jak za klasyczną powierzchnię reklamową), obok recenzowanych książek, kosmetyków, płyt czy filmów, specjalne kody.
– Na podstawie umów z wydawcami wiemy z wyprzedzeniem, jakie artykuły będą opisywane w danym numerze. Odpowiednio wcześniej zakupujemy partie tych towarów, żeby natychmiast po zakupie móc wysyłać je do klientów – opowiada Frydrych.
Proces zamawiania produktu w OneStep jest kilkuetapowy. Klient, decydując się na zakup, musi wysłać kod publikowany przy tekście na numer OneStep: 70500. Koszt takiego esemesa wynosi 0,61 zł z VAT. Jeśli jest to pierwsze zamówienie, konsultant OneStep oddzwania do klienta, żeby zarejestrować dane i adres dostawy oraz potwierdzić zamówienia. Przy kolejnych zamówieniach OneStep odsyła już tylko esemesa z nazwą produktu i jego ceną.
– Klient płaci za towar w momencie odbierania przesyłki. W przyszłości planujemy jednak wprowadzenie bardziej nowoczesnych form rozliczania – twierdzi prezes spółki.