Rosja może zablokować Facebooka

Ruszyło cywilne postępowanie przeciwko serwisowi społecznościowemu. Niedawno Facebook zlikwidował setki propagandowych profili.

Aktualizacja: 22.01.2019 18:04 Publikacja: 22.01.2019 12:36

Rosja może zablokować Facebooka

Foto: AFP

Rosyjski regulator telekomunikacyjny, czyli Roskomnadzor chce sprawdzić, czy Facebook oraz Twitter należycie zabezpieczają dane swoich rosyjskich użytkowników i czy nie ma ryzyka ich wycieku. Chodzi też o sprawdzenie, czy firmy stosują się do przepisu nakładającego obowiązek przechowywania danych rosyjskich użytkowników na terenie kraju, a nie w zagranicznych centrach przetwarzania danych. 

Facebook i Twitter mają miesiąc, aby przekazać wymagane informacje, obie firmy według doniesień medialnych przesłały już prośbę o dodatkowe informacje, jak dokładnie ma wyglądać sprawozdanie. W stanowiskach podkreśliły, że nie oznacza to automatycznego przyznania, iż wszystkie dane, jakich oczekuje Roskomnadzor, zostaną władzom Rosji przekazane.

- Miliony osób korzystają z Facebooka w Rosji, aby pozostać w kontakcie z rodziną, przyjaciółmi i firmami. Facebook jest w kontakcie z odpowiednimi rosyjskimi organami rządowymi w związku z jego działalnością w Rosji – wyjaśnił rzecznik Facebooka w oświadczeniu. Twitter odmówił komentarza.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie