Internet pobudzi rozwój mediów

Polski rynek mediów i rozrywki wciąż o pół kroku wyprzedza tempem wzrostu światowy. Branża rośnie głównie dzięki rozwojowi Internetu i płatnej telewizji

Publikacja: 16.06.2010 02:15

RYNEK BĘDZIE RÓSŁ

RYNEK BĘDZIE RÓSŁ

Foto: Rzeczpospolita

Ciężko doświadczony przez kryzys sektor mediów i rozrywki, który w ubiegłym roku globalnie lekko się skurczył (o 3 proc.) w porównaniu z rokiem prosperity, jakim był rok 2008 , wraca do formy.

W ciągu najbliższych czterech lat będzie rósł średnio o 5 proc., by w 2014 roku sięgnąć prawie 1,7 biliona dolarów – przewidują analitycy PricewaterhouseCoopers w najnowszym raporcie o rynku rozrywki i mediów z prognozami na lata 2010 – 2014.

Najszybciej będą w tym okresie rosły nakłady na rozrywkę i media w Ameryce Łacińskiej. Polska wypadnie lepiej niż świat i rejon Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Tempo wzrostu ma wynieść tu 5,5 proc., dzięki czemu w 2014 roku wartość rynku sięgnie prawie 11 mld dol.

Na świecie najbardziej w ciągu najbliższych czterech lat wzrosną wpływy z reklamy w sieci, która w 2014 roku będzie warta już ponad 103 mld dol., o prawie 57 proc. więcej niż obecnie. W 2014 roku największym rynkiem reklamy w sieci nie będzie już Ameryka Północna, ale EMEA. Najszybciej będą rosły wpływy z tzw. płatnego wyszukiwania – w ciągu najbliższych lat prawie się podwoją (z 28 mld dol. do 50 mld dol. za cztery lata).

– Szacujemy, że podczas gdy globalny rynek reklamy skurczył się w ub.r. o 12 proc., wydatki konsumentów na rozrywkę i media nie spadły, na co miał wpływ wzrost wpływów z opłat za dostęp do Internetu – mówi Paweł Wesołowski z PwC.

– Na rynek mediów i rozrywki w kolejnych latach wpływ będą miały głównie: sytuacja gospodarcza na świecie i tempo wychodzenia głównych gospodarek z kryzysu oraz zmiana komunikowania z mediów tradycyjnych na tzw. nowe media – mówi Paweł Wesołowski.

Ciężko doświadczony przez kryzys sektor mediów i rozrywki, który w ubiegłym roku globalnie lekko się skurczył (o 3 proc.) w porównaniu z rokiem prosperity, jakim był rok 2008 , wraca do formy.

W ciągu najbliższych czterech lat będzie rósł średnio o 5 proc., by w 2014 roku sięgnąć prawie 1,7 biliona dolarów – przewidują analitycy PricewaterhouseCoopers w najnowszym raporcie o rynku rozrywki i mediów z prognozami na lata 2010 – 2014.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie