Ostatni, 132. odcinek pierwszej serii „Ekonomii i rynku” widzowie obejrzeli w ubiegły piątek. Program ukazywał się pięć dni w tygodniu. – Audycja należy do najchętniej oglądanych na antenie TV Biznes – podkreśla Krystyna Swojak, szefowa działu marketingu stacji. Zdarzało się, że jeden odcinek oglądało nawet 70 tys. widzów w TV Biznes i 123 tys. widzów w Polsat News.
– Nasz program ma charakter edukacyjny, wyjaśniamy widzom pojęcia ekonomiczne i w przystępny sposób tłumaczymy mechanizmy rządzące rynkiem – mówi Marek Wójcicki, gospodarz audycji, który w każdym odcinku przeprowadza z zaproszonymi gośćmi rozmowy na bieżące tematy gospodarcze.
– Obok poważnych tematów, jak choćby deficyt finansów publicznych, poruszamy też lżejsze, np. jak napisać dobre CV lub dobrać strój biznesowy – dodaje Wójcicki. – Dostajemy wiele życzliwych e-maili, których autorzy podkreślają przede wszystkim prostotę naszego przekazu – mówi. Jest przekonany, że przyjęcie edukacyjnej formuły tych audycji bardzo się sprawdza.
[wyimek][srodtytul]123 tysiące[/srodtytul] widzów oglądało jeden odcinek „Ekonomii i rynku” w telewizji Polsat News[/wyimek]
Z badań Fundacji Kronenberga wynika, że Polacy nie czują się pewnie w świecie finansów. Sześciu na dziesięciu z nas krytycznie ocenia swoją wiedzę na ten temat. Aż 80 proc. Polaków nie kontroluje swoich wydatków, ponad 60 proc. nie wie, jak obliczyć rentowność lokaty bankowej ani jak działa karta kredytowa. – Kolejne programy będą przybliżać tematykę finansów osobistych oraz, tak jak było to w pierwszej serii, komentować bieżące, najważniejsze tematy gospodarcze – zapowiada Marek Wójcicki. „Ekonomia i rynek” pojawi się znowu na ekranach 1 września.