- Dla sektora telewizyjnego rok 2010 był czasem wychodzenia z kryzysu – dynamiczny wzrost przychodów na rynku reklamy (wzrost cen czasu reklamowego) znacznie poprawił sytuację branży mediowej. Największe stacje chętniej decydowały się na inwestowanie w ofertę programową i zakup nowych produkcji. Obecnie ożywienie na rynku reklamy widoczne jest także w kanałach tematycznych, które z roku na rok stają się coraz popularniejsze – z końcem roku np.: Telewizja Polska uruchomiła kanał TVP Seriale - podała producencka spółka w komunikacie. ATM Grupa to m.in. producent "Ekipy", "Pitbulla", "Świata według Kiepskich" czy "Baru".

Według Starlinka po spadku w 2009 roku, ubiegłoroczne wpływy telewizji z reklam wzrosły o 7,2 proc. do 3,84 miliarda złotych (przy wzroście na całym rynku reklamy o 4,5 proc.). Już 614 mln zagarnęły z tego stacje tematyczne. Lepszą koniunkturę na rynku producenckim widać też po planach na ten rok Grupy TVN, która  planuje zwiększyć wydatki na programy. Według nieoficjalnych informacji, jeden odcinek planowanego na wiosnę muzycznego show X-Factor kosztuje grupę ponad 1 mln zł, co sprawia, że to jeden z najdroższych show telewizyjnych w Polsce). - TVN inwestuje w publiczność na przyszłość. Nowe produkcje są kosztochłonne, ale rynek reklamy zaczyna się powoli budzić po kryzysie i choć to odważna decyzja, zgadzam się z nią - komentował "Rz" niedawno Krzysztof Kaczmarczyk, analityk Credit Suisse.

Właśnie z TVN jedną z nowych produkcji planuje w tym roku ATM Grupa. - Oprócz kontynuowanych produkcji, planujemy także uruchomienie nowych seriali oraz filmów fabularnych, m.in. filmu na temat Powstania Warszawskiego, który będziemy realizować we współpracy ze spółkami TVN i Akson. Ukończenie w 2011 roku budowy ATM Studio pozwoli nam zrealizować zarówno duże widowiska z udziałem publiczności, jak i seriale oraz produkcje fabularne. Działalność naszych spółek zależnych z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe uzyskiwane w kolejnych kwartałach - mówi Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy.

Skonsolidowane przychody po czterech kwartałach 2010 roku wyniosły natomiast 113,34 mln zł, o 11,8 proc. więcej niż rok wcześniej, EBITDA wzrosła rok do roku o 21,1 proc. do 18,96 mln zł, a zysk netto zwielokrotnił się ze 164 tys. zł w 2009 roku do 3,06 mln zł w 2010 r. - Rok 2010 to poprawa i stabilizacja sytuacji w branży mediów w porównaniu do  kryzysowego roku 2009, kiedy z uwagi na trwającą dekoniunkturę na rynku reklamy nadawcy telewizyjni, w wyniku malejących wpływów reklamowych, ograniczali wydatki na zakup nowych programów, dokonywali cięć w budżetach bieżących produkcji kupowanych od zewnętrznych producentów i częściej decydowali się na emisję programów powtórkowych. Poprawa sytuacji na rynku mediów w 2010 roku widoczna jest również w prezentowanych wynikach Grupy Kapitałowej ATM - podaje ATM Grupa.