Reklama
Reklama

You Tube wciąż liderem. Wideo w sieci coraz popularniejsze

Boom na filmy z serwisów internetowych za oceanem. W lipcu obejrzało je rekordowe 180 mln Amerykanów. Liderem wciąż jest You Tube

Aktualizacja: 23.08.2011 19:44 Publikacja: 23.08.2011 18:13

You Tube wciąż liderem. Wideo w sieci coraz popularniejsze

Foto: Bloomberg

Najnowsze analizy przeprowadzone przez firmę comScore pokazują, że lipiec był rekordowym miesiącem dla serwisów wideo za oceanem. Ściągnięte z sieci filmy obejrzało 180 mln Amerykanów, którzy spędzili przed monitorem średnio po 18,5 godziny.

Polacy również chętnie rzucili się w tym czasie w wir internetowej rozrywki filmowej. Według przedstawicieli YouTube.com, najczęściej oglądanego w naszym kraju serwisu wideo, liczba jego użytkowników utrzymała się na poziomie sprzed wakacji, mimo że w okresie tym zazwyczaj odnotowuje się 5-10 - procentowy spadek oglądalności. Tegoroczny lipiec był jednak deszczowy i Polacy więcej czasu spędzili przed monitorem.

- Szacujemy, że liczba naszych użytkowników utrzymała się na poziomie około 12 mln miesięcznie - mówi Tomasz Czudowski z Google'a odpowiedzialny za serwis YouTube. Dodaje, że najnowsze informacje na ten temat, zebrane przez firmę Gemius, dotyczą maja tego roku. Mimo to zgromadzone przez YouTube dane statystyczne z kampanii prowadzonych w lipcu nie odbiegają znacząco od tego poziomu. - Od czasu uruchomienia polskiej wersji serwisu każdy kolejny miesiąc jest dla nas rekordowy, jeśli chodzi o wzrost emisji reklamy wideo - dodaje Czudowski, nie podając jednak liczby wyemitowanych reklam. - Oglądalność materiałów wideo zwiększyła się u nas o 140 proc. rok do roku.

Według IAB AdEx w ubiegłym roku rynek reklamy internetowej był w Polsce wart około 1,6 mld zł, z czego 2,2 proc. stanowiła reklama wideo.

YouTube pozostaje również numerem jeden wśród internetowych serwisów wideo na świecie, co przekłada się na około pół miliarda użytkowników w miesiącu - twierdzi comScore. W USA wyprzedza serwisy Vevo i Facebooka.

Reklama
Reklama

W amerykańskich serwisach udostępniających streaming filmów wyemitowano ogółem około 5,3 mld spotów reklamowych, z czego aż 960 mln emisji przypadło na Hulu.com, jeden z największych serwisów tego typu na świecie, chwalący się 27,5 mln użytkowników. Średni statystyczny widz Hulu obejrzał rekordowe 40,4 spotu. O stworzeniu jego polskiego odpowiednika tego serwisu myśli Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Cyfrowego Polsatu, który ujawnił, że najchętniej uczyniłby to we współpracy z TVP i TVN.

Badanie comScore nie uwzględniło serwisów subskrybowanych, takich jak Netflix czy Amazon Video-on-Demand.

Najnowsze analizy przeprowadzone przez firmę comScore pokazują, że lipiec był rekordowym miesiącem dla serwisów wideo za oceanem. Ściągnięte z sieci filmy obejrzało 180 mln Amerykanów, którzy spędzili przed monitorem średnio po 18,5 godziny.

Polacy również chętnie rzucili się w tym czasie w wir internetowej rozrywki filmowej. Według przedstawicieli YouTube.com, najczęściej oglądanego w naszym kraju serwisu wideo, liczba jego użytkowników utrzymała się na poziomie sprzed wakacji, mimo że w okresie tym zazwyczaj odnotowuje się 5-10 - procentowy spadek oglądalności. Tegoroczny lipiec był jednak deszczowy i Polacy więcej czasu spędzili przed monitorem.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama