Strategiczna premiera City Interactive w III kwartale

Trwa wielki po­je­dy­nek producentów o to, kto stwo­rzy naj­po­pu­lar­niej­szą pol­ską grę w hi­sto­rii

Publikacja: 21.04.2012 07:27

Strategiczna premiera City Interactive w III kwartale

Foto: ROL

City Interactive i CD?Projekt Red walczą o palmę pierwszeństwa w rodzimej branży gier komputerowych. Na razie zwycięzcą pojedynku jest pierwsza ze spółek, która do tej pory sprzedała już 2,8 mln kopii „Snipera". – Chcemy pokonać próg 3 mln kopii – zapowiada Marek Tymiński, prezes City Interactive. Uważa, że powinno to nastąpić w ciągu kilku miesięcy.

„Wiedźmina" kupiło już 2,1 mln fanów. Sprzedaż, mimo że tytuł zadebiutował ponad cztery lata temu i tylko w wersji na komputery PC, wciąż utrzymuje się na niezłym poziomie. Tylko w 2011 r. „Wiedźmina" nabyło 0,4 mln graczy.

Miliony fanów

Rywalizacja obu spółek wkrótce przeniesie się na nowe tytuły. W „Wiedźmina 2", który debiutował blisko rok temu, gra już 1,1 mln fanów. Wynik ten wkrótce skokowo wzrośnie dzięki premierze (miała miejsce 17 kwietnia) tytułu w wersji na konsolę Xbox360. Pierwsze wyniki sprzedaży tej wersji są bardzo obiecujące. Analitycy oczekują, że w tym roku CD Projekt Red sprzeda co najmniej 0,8 mln egzemplarzy gry na tę platformę.

Odpowiedzią City Interactive będzie „Sniper 2", który na sklepowe półki trafi 21 sierpnia. – Koniec sierpnia to dobry okres na wydawanie nowych gier. To finał wakacji, które zazwyczaj są martwym sezonem w naszej branży – uważa Tymiński. Zapowiada, że City Interactive przygotuje na premierę co najmniej 0,8 mln kopii gry. W przypadku „Snipera" premierowy nakład liczył 0,5 mln egzemplarzy. Tytuł jednocześnie ukaże się na trzy platformy. – Myślę, że 80 proc. nakładu przeznaczone będzie na konsolę. Resztę będą stanowiły pecety – wskazuje prezes.

Także w sieci

Ważnym kanałem sprzedaży będzie Internet. „Sniper 2", jak deklaruje Tymiński, będzie dostępny na Steam, największej na świecie platformie sprzedającej gry. – W przypadku gier na komputery PC sprzedaż przez sieć stanowić ma coraz większy udział (gry konsolowe sprzedawane są wciąż tradycyjnym kanałem sklepowym – red.) – zauważa Tymiński. Nie wyklucza, że w przypadku „Snipera 2" na PC sprzedaż internetowa będzie stanowiła nawet połowę wolumenu.

Nie ukrywa, że firma liczy, iż tytuł będzie sprzedawał się lepiej niż pierwsza część serii. Nie chce jednak zdradzić żadnych liczb. Według Łukasza Kosiarskiego, analityka DM BZWBK, taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny. Prognozuje, że tylko w tym roku gracze mogą kupić 1,5 mln egzemplarzy „Snipera 2".

„Sniper 2" to niejedyny tytuł, który będzie mieć strategiczne znaczenie dla City Interactive. Na przełomie września i października spółka planuje premierę „Enemy Front" (strzelanka dziejąca się w realiach II wojny światowej). – Uważam, że „Enemy Front" ma podobny potencjał jak gry z serii „Sniper" – oświadczył Tymiński.

Dzięki dwóm dużym premierom tegoroczne wyniki finansowe kierowanej przez niego firmy mają być rekordowe.

City Interactive i CD?Projekt Red walczą o palmę pierwszeństwa w rodzimej branży gier komputerowych. Na razie zwycięzcą pojedynku jest pierwsza ze spółek, która do tej pory sprzedała już 2,8 mln kopii „Snipera". – Chcemy pokonać próg 3 mln kopii – zapowiada Marek Tymiński, prezes City Interactive. Uważa, że powinno to nastąpić w ciągu kilku miesięcy.

„Wiedźmina" kupiło już 2,1 mln fanów. Sprzedaż, mimo że tytuł zadebiutował ponad cztery lata temu i tylko w wersji na komputery PC, wciąż utrzymuje się na niezłym poziomie. Tylko w 2011 r. „Wiedźmina" nabyło 0,4 mln graczy.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji