„Sniper 2” zadebiutuje dopiero w marcu 2013 r.

Producent gier komputerowych już po raz siódmy przesunął datę premiery „Snipera 2”.

Publikacja: 04.01.2013 03:26

Bez nowych premier wyniki City Interactive są znacznie słabsze.

Bez nowych premier wyniki City Interactive są znacznie słabsze.

Foto: Rzeczpospolita

Fani gry komputerowej „Sniper” znowu muszą uzbroić się w cierpliwość. Zapowiadana od dwóch lat premiera „Snipera 2” wciąż odsuwa się w czasie. Najnowszą (siódmą już) datą pojawienia się tytułu stworzonego przez City Interactive na sklepowych półkach na całym świecie jest 12 marca. Poprzednio obowiązującym terminem był 15 stycznia. Pierwotnie premiera miała się odbyć w  I półroczu 2011 r.

Producent za każdym razem tłumaczy poślizg chęcią jak najlepszego dopracowania tytułu, żeby jak najlepiej zaspokajał oczekiwania graczy i rynku. – Ryzyko, że będziemy zmuszeni po raz kolejny zmienić datę premiery, jest śladowe – zapewnia jak zwykle Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz City Interactive.

Twierdzi, że „Sniper 2” pomyślnie przeszedł już tzw. precertyfikację w Sony (producent konsoli PS3) i Microsofcie (Xbox360), co jego zdaniem pozwala oczekiwać, że również proces ostatecznej certyfikacji (jest niezbędna, żeby gra w wersji konsolowej trafiła na rynek) przejdzie bezboleśnie.

Prezes deklaruje, że „Sniper 2” jest już prawie gotowy. – Gra zapowiada się na prawdziwy hit, który powinien sprzedać się lepiej niż „Sniper” i przy wyższych marżach – oświadczył. Pierwszą część sagi, której produkcja kosztowała ledwie 3 mln zł, kupiło ok. 3 mln fanów na całym świecie, głównie w Stanach Zjednoczonych i zachodniej Europie.

Tymiński zapewnia, że w bieżącym roku City Interactive wypuści na rynek jeszcze co najmniej jeden tytuł – „Alien Fear”. Jeszcze kilka miesięcy temu deklarował, że gra będzie miała premierę w IV kw. 2012 r. Teraz nie podaje już żadnej daty. Podobnie nie wypowiada się na temat premier kolejnych pozycji, w tym powstającego w rumuńskim oddziale „World of Mercenaries”, a także „Enemy Front” czy gry z gatunku RPG, która ma przebić sukces opowieści o Wiedźminie tworzonych przez CD Projekt. – „Sniper 2” i „Alien Fear” zadebiutują w tym roku. Inne tytuły poczekają na 2014 r. – uważa Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK.

Zwraca uwagę, że City Interactive ma już niewiele miejsca na ewentualne kolejne przesunięcia premiery „Snipera 2”. Przedłużające się prace nad tytułem sprawiły bowiem, że jesienią ub.r. firma musiała pożyczyć od inwestorów 21,5 mln zł, emitując obligacje. Mają zostać wykupione w maju (15,5 mln zł) i czerwcu (6 mln zł) tego roku ze środków ze sprzedaży „Snipera 2”. – Nie przewiduję, żebyśmy musieli do premiery „Snipera 2” sięgać po dodatkowe finansowanie. Nie ma też ryzyka, że nie wykupimy papierów w terminie – zapewnia jednak Tymiński. Do tej pory produkcja „Snipera 2” pochłonęła już grubo ponad 20 mln zł.

Fani gry komputerowej „Sniper” znowu muszą uzbroić się w cierpliwość. Zapowiadana od dwóch lat premiera „Snipera 2” wciąż odsuwa się w czasie. Najnowszą (siódmą już) datą pojawienia się tytułu stworzonego przez City Interactive na sklepowych półkach na całym świecie jest 12 marca. Poprzednio obowiązującym terminem był 15 stycznia. Pierwotnie premiera miała się odbyć w  I półroczu 2011 r.

Producent za każdym razem tłumaczy poślizg chęcią jak najlepszego dopracowania tytułu, żeby jak najlepiej zaspokajał oczekiwania graczy i rynku. – Ryzyko, że będziemy zmuszeni po raz kolejny zmienić datę premiery, jest śladowe – zapewnia jak zwykle Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz City Interactive.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie