Cyfrowy Polsat i Polkomtel: 19,9 zł za telewizję mobilną

Świat się rozszerza. Woody Allen znalazł na to nawet dowód: coraz dłużej szuka rano szlafroka - tak Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu zaczął dzisiejszą konferencję poświęconą usłudze telewizji mobilnej, wprowadzanej zarówno przez platformę, jak i Polkomtel, operatora sieci Plus

Publikacja: 04.06.2012 13:21

Cyfrowy Polsat i Polkomtel: 19,9 zł za telewizję mobilną

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Prezes Cyfrowego Polsatu oficjalnie poinformował, że rozszerza się oferta grupy bo uruchamia ona właśnie multipleks.

- Multipleks, którego uruchomienie dziś zapowiadamy ma numer 4 - mówił Libicki. W ten sposób grupa chce wykorzystać fakt, że - jak podawał Libicki -  Polak spędza średnio 244 minuty przed telewizorem

Komunikowana cena pakietu programów w ofertach TV Mobilnej obu dostawców to 19,9 zł.

Według przedstawicieli grupy Zygmunta Solorza-Żaka, Info-TV-FM, spółka odpowiedzialna za infrastrukturalną cześć usługi, ma uruchomionych 74 stacji nadawczych, w ciągu kilku tygodni uruchomi jeszcze kilka, tak aby mieć 81 nadajników. Jak zaznacza Dominik Libicki, to pierwsza faza tego projektu. W jej ramach sygnał TV Mobilnej jest dostępny w 31 aglomeracjach miejskich.

- Zasięg tego multipleksu to 15 mln osób i 5 mln gospodarstw domowych. Po 2015 r. będzie możliwość rozszerzenia tego zasięgu na cały kraj – mówił dziś Libicki.

Oferta operatorów, oprócz dostępnych bezpłatnie programów, obejmuje 8 płatnych kanałów TV: Comedy Central, Kino Polska, TVP Seriale, Polsat Film, Polsat Sport Extra, Polsat Sport, Polsat News, Nickelodeon i 12 kanałów radiowych. Jak mówił dziś Libicki, według badania przeprowadzonego dla nas przez GfK Polonia: na 500 osobach, z czego 250 nie posiada cyfrowej telewizji. 30 proc. badanych powiedziało, że produkt jest bardzo atrakcyjny, a 55 proc. – że dość atrakcyjny.

- Badanie robione było także w kontekście cenowym – podkreślał Libicki.

Cyfrowy Polsat oferuje usługę w dwóch modelach: abonamentowym i pre-paid. W abonamencie z umową 15 lub 29-miesięczną. Koszt pakietu z abonamentem z dekoderem T-HD 1000 to 19,9 zł miesięcznie, a dekoder kosztuje 1 zł. Z dekoderem mobilnym M-T 5000 cena jest podobna, ale modem kosztuje 99 zł.

Sprzęt odbiorcy jest droższy w pakietach pre-paid: 199 zł kosztuje dekoder T-HD 1000 (wyprodukowany w Cyfrowym Polsacie), a 329 zł za M-T 5000 (produkcji koreańskiej firmy Valpus Tivizen).

W cross-promocji z innymi usługami Cyfrowego Polsatu cena usługi telewizji mobilnej w abonamencie spada do 9,9 zł.

Cena pakietów telewizyjnych w ofercie Polkomtela, operatora sieci Plus jest taka sama jak w Cyfrowym Polsacie (19,9 zł), ale ofertę różnią dodatkowe elementy, np. okres umowy (24 miesiące) czy opłata aktywacyjna, która wynosi 50 zł.

Polkomtel wzmacnia ofertę wersją „Weź na próbę". Łączy sprzedaż telewizji ze sprzedażą karty SIM do usług telekomunikacyjnych. Klient przy podpisaniu umowy wybiera promocyjny pakiet z kart SIM, którą będzie mógł wykorzystać.

Oferta będzie wspólna dla klientów biznesowych i indywidualnych. - Wychodzi nam, że 3,5-4 mln gospodarstw domowych będzie potrzebowało w najbliższych latach zamiany analogowych telewizji na cyfrową. 700 tys. gospodarstw domowych w Polsce nie ma telewizora. One zdecydowały się w inny sposób szukać treści wideo, głównie przez smartfon, czy laptop – mówił Libicki.

Oceniam, że największy potencjał usługa będzie miała po switch-offie, czyli w 2013 r. – dodawał.

Nie powiedział, na ilu klientów telewizji mobilnej liczy Cyfrowy Polsat. Wojciech Pytel, wiceprezes Polkomtela obecny na konferencji także się od odpowiedzi na to pytanie uchylił.

Prezes Cyfrowego Polsatu oficjalnie poinformował, że rozszerza się oferta grupy bo uruchamia ona właśnie multipleks.

- Multipleks, którego uruchomienie dziś zapowiadamy ma numer 4 - mówił Libicki. W ten sposób grupa chce wykorzystać fakt, że - jak podawał Libicki -  Polak spędza średnio 244 minuty przed telewizorem

Pozostało 90% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie