Reklama

Euro 2012 bije rekordy

Prawie 14,7 mln ludzi obejrzało mecz pokazywany w kanałach TVP. Pobity został dotychczasowy rekord oglądalności w historii badań telemetrycznych w Polsce

Aktualizacja: 13.06.2012 20:18 Publikacja: 13.06.2012 14:30

Euro 2012 bije rekordy

Foto: AFP

Ostatnie minuty spotkania w TVP1, TVP Sport i TVP HD oglądało jeszcze więcej ludzi. - W szczytowym momencie spotkanie Polska – Rosja na trzech antenach – TVP1, TVP Sport i TVP HD - oglądało aż 16 mln 234 tys. widzów! Dla porównania - pojedynek Polska – Grecja, otwierający Euro, śledziło łącznie 15 mln 531 tys. fanów futbolu – podała TVP. Średnia widownia piątkowego meczu z Grecją wynosiła 13,3 mln ludzi.

Euro przebiło Małysza

Wczoraj pobity został nie tylko rekord tego Euro 2012, ale w ogóle rekord oglądalności w historii badań telemetrycznych. Dotychczas liderem była finałowa seria konkursu w skokach narciarskich podczas Igrzysk Olimpijski w Salt Lake City w 2002 r., podczas której Adam Małysz wywalczył srebrny medal. Obejrzało ją 13 ,6 mln widzów.

- Było to nie tylko największe audytorium turnieju EURO 2012, ale prawdziwy hit XXI wieku – napisała podniośle TVP o zakończonym remisem 1:1 meczu Polska-Rosja w swoim komunikacie.

Na stronie internetowej TVP relacje z rozgrywek śledziło dodatkowe 120 tys. internautów.

Reklama
Reklama

Widownia większa od oczekiwań

TVP nie spodziewała się takiego rozwoju sytuacji i ceny reklam przy meczu z Rosją były niższe niż przy meczu otwarcia. Jak podaje do mediowy Universal McCann, przychody cennikowe brutto TVP z reklam wokół meczu z Rosjanami wyniosły 6,71 mln zł i były mniejsze niż w meczu otwarcia (8,56 mln zł).

Sobotni mecz Polaków z drużyną z Czech TVP pokaże w tych samych kanałach, co rozgrywkę Polska-Rosja o 20: 45. - Istnieje szansa, że zostanie pobity kolejny rekord, bo to będzie tzw. mecz o wszystko  - ocenia Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media.

Jak dodaje, nikt, włącznie z TVP (która szacowała widownię meczów z udziałem Polaków na 12,3 mln -red.) nie przewidział aż takiej oglądalności i tegorocznych rozgrywek.

Jeśli Polacy awansują do ćwierćfinałów, w TVP zacznie obowiązywać przy meczach z udziałem naszej reprezentacji osobny, droższy cennik reklam.

Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama