Euro 2012 bije rekordy

Prawie 14,7 mln ludzi obejrzało mecz pokazywany w kanałach TVP. Pobity został dotychczasowy rekord oglądalności w historii badań telemetrycznych w Polsce

Aktualizacja: 13.06.2012 20:18 Publikacja: 13.06.2012 14:30

Euro 2012 bije rekordy

Foto: AFP

Ostatnie minuty spotkania w TVP1, TVP Sport i TVP HD oglądało jeszcze więcej ludzi. - W szczytowym momencie spotkanie Polska – Rosja na trzech antenach – TVP1, TVP Sport i TVP HD - oglądało aż 16 mln 234 tys. widzów! Dla porównania - pojedynek Polska – Grecja, otwierający Euro, śledziło łącznie 15 mln 531 tys. fanów futbolu – podała TVP. Średnia widownia piątkowego meczu z Grecją wynosiła 13,3 mln ludzi.

Euro przebiło Małysza

Wczoraj pobity został nie tylko rekord tego Euro 2012, ale w ogóle rekord oglądalności w historii badań telemetrycznych. Dotychczas liderem była finałowa seria konkursu w skokach narciarskich podczas Igrzysk Olimpijski w Salt Lake City w 2002 r., podczas której Adam Małysz wywalczył srebrny medal. Obejrzało ją 13 ,6 mln widzów.

- Było to nie tylko największe audytorium turnieju EURO 2012, ale prawdziwy hit XXI wieku – napisała podniośle TVP o zakończonym remisem 1:1 meczu Polska-Rosja w swoim komunikacie.

Na stronie internetowej TVP relacje z rozgrywek śledziło dodatkowe 120 tys. internautów.

Reklama
Reklama

Widownia większa od oczekiwań

TVP nie spodziewała się takiego rozwoju sytuacji i ceny reklam przy meczu z Rosją były niższe niż przy meczu otwarcia. Jak podaje do mediowy Universal McCann, przychody cennikowe brutto TVP z reklam wokół meczu z Rosjanami wyniosły 6,71 mln zł i były mniejsze niż w meczu otwarcia (8,56 mln zł).

Sobotni mecz Polaków z drużyną z Czech TVP pokaże w tych samych kanałach, co rozgrywkę Polska-Rosja o 20: 45. - Istnieje szansa, że zostanie pobity kolejny rekord, bo to będzie tzw. mecz o wszystko  - ocenia Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media.

Jak dodaje, nikt, włącznie z TVP (która szacowała widownię meczów z udziałem Polaków na 12,3 mln -red.) nie przewidział aż takiej oglądalności i tegorocznych rozgrywek.

Jeśli Polacy awansują do ćwierćfinałów, w TVP zacznie obowiązywać przy meczach z udziałem naszej reprezentacji osobny, droższy cennik reklam.

Ostatnie minuty spotkania w TVP1, TVP Sport i TVP HD oglądało jeszcze więcej ludzi. - W szczytowym momencie spotkanie Polska – Rosja na trzech antenach – TVP1, TVP Sport i TVP HD - oglądało aż 16 mln 234 tys. widzów! Dla porównania - pojedynek Polska – Grecja, otwierający Euro, śledziło łącznie 15 mln 531 tys. fanów futbolu – podała TVP. Średnia widownia piątkowego meczu z Grecją wynosiła 13,3 mln ludzi.

Euro przebiło Małysza

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama