?Przed telewizorami spędziliśmy średnio każdego ze świątecznych dni pięć godzin i 15 minut– wyliczył Nielsen Audience Measurement. To mniej niż rok wcześniej. W 2011 roku w Wigilię i oba dni Świąt statystyczny Polak siedział przed telewizorem średnio przez prawie pięć i pół godziny (5 godzin i 25 minut).
Największą widownię wśród wszystkich programów w da świąteczne dni (25 i 26 grudnia) zgromadził Teleexpress 26 grudnia, który śledziło 4,48 mln widzów. Kolejny był teleturniej „Jaka to melodia?" wyemitowany w TVP1 o 17:25 w pierwszy dzień Świąt – obejrzało go 4,36 mln widzów. Na trzecim miejscu uplasował się „Kabaret Moralnego Niepokoju", który TVP2 pokazała wieczorem w drugi dzień Świąt ( 4,32 mln widzów).
W podsumowaniu serwowanych przez stacje świątecznych propozycji filmowych prowadził „Kevin sam w Nowym Jorku" (Polsat pokazał go 25 grudnia o 19:35) z widownią na poziomie 3,27 mln.
W Wigilię najwięcej osób – 3,59 mln - obejrzało w TVP2 „M jak miłość". Wśród filmów pokazywanych tego dnia największą widownię miała brytyjsko-amerykańska produkcja „Hrabia Monte Christo" – obejrzało go w TVP2 2,69 mln widzów.