NTT System wierzy w marki własne

Producent komputerów liczy na dalszy dynamiczny wzrost rynku tabletów. Oczekuje też spadku cen ultrabooków, co napędzi ich sprzedaż.

Publikacja: 07.02.2013 00:20

Produkcja i dystrybucja sprzętu IT w Polsce to niskomarżowy i ryzykowny biznes.

Produkcja i dystrybucja sprzętu IT w Polsce to niskomarżowy i ryzykowny biznes.

Foto: Rzeczpospolita

NTT System w IV kwartale 2012 r. nie udało się utrzymać dynamiki wzrostu przychodów z wcześniejszych miesięcy. Po trzech kwartałach technologiczna spółka miała prawie 437 mln zł przychodów, czyli ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Była to głównie zasługa większej sprzedaży podzespołów i części komputerowych.

– W IV kwartale 2012 r. nasze obroty były zbliżone do wypracowanych rok wcześniej – przyznaje Tadeusz Kurek, prezes NTT System. – Znacząco poprawiliśmy jednak rentowność – podkreśla. Twierdzi, że w porównaniu z 2011 r. spółka istotnie zredukowała koszty i zwiększyła marże handlowe, co było możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu do sprzedaży produktów NTT System z autorskimi rozwiązaniami.

Kurek jest szczególnie dumny z lepszych wyników sprzedaży tabletów. – Zadowalające są też wyniki sprzedaży w segmencie notebooków, desktopów oraz komputerów All-in-One (w obudowie zintegrowanej – red.). Zgodnie z tendencją rynkową spadła natomiast sprzedaż netbooków, które są obecnie sukcesywnie wypierane przez tablety – mówi.

Tablety mają być również motorem rozwoju NTT System w tym roku. – Już dziś sprzedajemy nowe modele tabletów oparte na procesorach dwurdzeniowych, lada dzień do sprzedaży wejdą urządzenia z procesorami czterordzeniowymi – zapowiada prezes. Spółka planuje także wprowadzenie do sprzedaży po raz pierwszy tabletów z procesorem Intelu. Zamierza też wejść ze swoimi tabletami na rynki zagraniczne.

NTT System nie rezygnuje jednak z produkcji innego sprzętu IT.

– W 2013 roku poszerzymy także naszą ofertę o nowe urządzenia w segmentach: AIO (All-in-One), CMPC (Classmate PC), serwery i terminale – oznajmia Kurek. Zdradza, że spółka prowadzi też rozmowy dotyczące rozpoczęcia produkcji dla podmiotów zagranicznych ich własnych urządzeń.

Technologiczna spółka liczy, że produkty pod jej markę spotkają się z pozytywnym odbiorem klientów. – Naszym celem w 2013 r. jest przekroczenie progu 20–25 proc. Jeżeli nasze produkty będą stanowić 30 proc. całej sprzedaży, będziemy mogli mówić o sukcesie – zapowiada prezes.

Jeśli chodzi o planowane wyniki, to NTT System chce w tym roku utrzymać tempo wzrostu sprzedaży z 2012 r. – Moim celem jest osiągniecie rentowności netto spółki na poziomie jak najbardziej zbliżonym do 1 proc. – oświadcza Kurek.

NTT System w IV kwartale 2012 r. nie udało się utrzymać dynamiki wzrostu przychodów z wcześniejszych miesięcy. Po trzech kwartałach technologiczna spółka miała prawie 437 mln zł przychodów, czyli ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Była to głównie zasługa większej sprzedaży podzespołów i części komputerowych.

– W IV kwartale 2012 r. nasze obroty były zbliżone do wypracowanych rok wcześniej – przyznaje Tadeusz Kurek, prezes NTT System. – Znacząco poprawiliśmy jednak rentowność – podkreśla. Twierdzi, że w porównaniu z 2011 r. spółka istotnie zredukowała koszty i zwiększyła marże handlowe, co było możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu do sprzedaży produktów NTT System z autorskimi rozwiązaniami.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie