Reklama
Rozwiń

NTT System wierzy w marki własne

Producent komputerów liczy na dalszy dynamiczny wzrost rynku tabletów. Oczekuje też spadku cen ultrabooków, co napędzi ich sprzedaż.

Publikacja: 07.02.2013 00:20

Produkcja i dystrybucja sprzętu IT w Polsce to niskomarżowy i ryzykowny biznes.

Produkcja i dystrybucja sprzętu IT w Polsce to niskomarżowy i ryzykowny biznes.

Foto: Rzeczpospolita

NTT System w IV kwartale 2012 r. nie udało się utrzymać dynamiki wzrostu przychodów z wcześniejszych miesięcy. Po trzech kwartałach technologiczna spółka miała prawie 437 mln zł przychodów, czyli ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Była to głównie zasługa większej sprzedaży podzespołów i części komputerowych.

– W IV kwartale 2012 r. nasze obroty były zbliżone do wypracowanych rok wcześniej – przyznaje Tadeusz Kurek, prezes NTT System. – Znacząco poprawiliśmy jednak rentowność – podkreśla. Twierdzi, że w porównaniu z 2011 r. spółka istotnie zredukowała koszty i zwiększyła marże handlowe, co było możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu do sprzedaży produktów NTT System z autorskimi rozwiązaniami.

Kurek jest szczególnie dumny z lepszych wyników sprzedaży tabletów. – Zadowalające są też wyniki sprzedaży w segmencie notebooków, desktopów oraz komputerów All-in-One (w obudowie zintegrowanej – red.). Zgodnie z tendencją rynkową spadła natomiast sprzedaż netbooków, które są obecnie sukcesywnie wypierane przez tablety – mówi.

Tablety mają być również motorem rozwoju NTT System w tym roku. – Już dziś sprzedajemy nowe modele tabletów oparte na procesorach dwurdzeniowych, lada dzień do sprzedaży wejdą urządzenia z procesorami czterordzeniowymi – zapowiada prezes. Spółka planuje także wprowadzenie do sprzedaży po raz pierwszy tabletów z procesorem Intelu. Zamierza też wejść ze swoimi tabletami na rynki zagraniczne.

NTT System nie rezygnuje jednak z produkcji innego sprzętu IT.

– W 2013 roku poszerzymy także naszą ofertę o nowe urządzenia w segmentach: AIO (All-in-One), CMPC (Classmate PC), serwery i terminale – oznajmia Kurek. Zdradza, że spółka prowadzi też rozmowy dotyczące rozpoczęcia produkcji dla podmiotów zagranicznych ich własnych urządzeń.

Technologiczna spółka liczy, że produkty pod jej markę spotkają się z pozytywnym odbiorem klientów. – Naszym celem w 2013 r. jest przekroczenie progu 20–25 proc. Jeżeli nasze produkty będą stanowić 30 proc. całej sprzedaży, będziemy mogli mówić o sukcesie – zapowiada prezes.

Jeśli chodzi o planowane wyniki, to NTT System chce w tym roku utrzymać tempo wzrostu sprzedaży z 2012 r. – Moim celem jest osiągniecie rentowności netto spółki na poziomie jak najbardziej zbliżonym do 1 proc. – oświadcza Kurek.

NTT System w IV kwartale 2012 r. nie udało się utrzymać dynamiki wzrostu przychodów z wcześniejszych miesięcy. Po trzech kwartałach technologiczna spółka miała prawie 437 mln zł przychodów, czyli ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Była to głównie zasługa większej sprzedaży podzespołów i części komputerowych.

– W IV kwartale 2012 r. nasze obroty były zbliżone do wypracowanych rok wcześniej – przyznaje Tadeusz Kurek, prezes NTT System. – Znacząco poprawiliśmy jednak rentowność – podkreśla. Twierdzi, że w porównaniu z 2011 r. spółka istotnie zredukowała koszty i zwiększyła marże handlowe, co było możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu do sprzedaży produktów NTT System z autorskimi rozwiązaniami.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji