Inwazja Plusa na teren TP

Polkomtel wprowadził smartfony z LTE. Po cichu zdobywa rynek operatorów stacjonarnych.

Publikacja: 08.02.2013 01:30

Inwazja Plusa na teren TP

Foto: Bloomberg

Polkomtel, operator komórkowej sieci Plus i satelitarna platforma Cyfrowy Polsat, spółki kontrolowane przez Zygmunta Solorza-Żaka, poinformowały wczoraj jednocześnie o wzroście zasięgu flagowej usługi grupy miliardera.

– Mobilny Internet w technologii LTE dociera już do prawie 20 mln Polaków, czyli około 50 proc. populacji kraju – mówiła Katarzyna Scheer, dyrektor odpowiedzialna za ofertę dla klientów indywidualnych w Plusie.

Usługa dostępna jest w ponad 3,3 tys. miejscowości, z czego 156 z nich to miasta powyżej 20 tys. mieszkańców.

Blisko do celu

Zygmunt Solorz-Żak jest więc już blisko celu, którym jest dotarcie z LTE do 66-proc. populacji.

Wzrost zasięgu sieci to efekt kooperacji giełdowego NFI Midas i Polkomtela. Także dzięki niej liczba stacji bazowych dla nieco starszej wersji mobilnego Internetu podwoiła się dając zasięg usług w sieci 3G rzędu 93 proc.

Rozwój infrastruktury to jedno, drugie to dostępność urządzeń końcowych z LTE. Wczoraj operator sieci Plus oficjalnie wprowadził do komercyjnej oferty smartfony wyposażone w tę technologię. – Dziś mamy trzy aparaty LTE, ale nasze portfolio na ten rok liczy kilkanaście aparatów – mówiła Justyna Kulka, dyrektor departamentu zarządzania ofertą. Według niej kolejne modele pojawią się po targach branżowych w Barcelonie, które mogą przynieść kolejne premiery urządzeń wyposażonych w moduł LTE.

Pojawieniu się telefonów pozwalających jednocześnie na dostęp do Internetu czwartej generacji i rozmowy w sieci 3G towarzyszy wprowadzanie nowych ofert głosowych.

Polkomtel uprości swoje portfolio taryf dla „Kowalskiego": zamiast siedmiu w każdym segmencie klientów, są teraz cztery. Segmentacja jest też nieco inna. Zgodnie z nowym hasłem reklamowym (OMG: Oszczędzasz, Masz Oba Ma, Gadasz), taryfy podzielono ze względu na typ aktywności użytkownika. Część adresowana jest do oszczędnych, chcących posiadać smartfon, inne do dużo rozmawiających. Zmiany nastąpiły też w taryfikacji SMS-ów. Te w abonamencie są wymienne na MMS-y, a po wykorzystaniu puli z abonamentu jedna wiadomość tekstowa kosztuje obecnie 18 groszy. Nowością na tle innych operatorów jest nowa, niższa o kilkadziesiąt procent cena połączeń do sieci Play: 29 gr – tyle, co do innych sieci.

Polkomtel liczy, że dzięki nowym ofertom będzie zdobywać rynek.

Inwazja w domach

Justyna Kulka z Plusa tłumaczyła, że spółka nie rezygnuje z oferowania dwóch urządzeń (smartfonu i tabletu) z jednym abonamentem, bo cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.

Scheer zapewniła, że dzięki nim w IV kwartale ub.r. telekom zwiększył liczbę użytkowników. Nie podała jednak danych liczbowych.

Według niej coraz lepiej sprzedają się routery pozwalające na rozprowadzanie sygnału LTE po domu. Scheer nie ujawniła również, ile się ich sprzedało, ale zaznaczała, że Polkomtel coraz mocniej wchodzi w segment rynku zarezerwowany do tej pory dla operatorów stacjonarnych. – Potwierdza to także definicja sieci nowej generacji (tzw. NGA - red.) przyjęta przez Komisję Europejską – mówiła Scheer.

O tym, że LTE może być substytutem dla stacjonarnego Internetu przekonywał też wcześniej Wojciech Pytel, wiceprezes Polkomtela.

Z taką wizją nie zgadzają się natomiast operatorzy stacjonarni: TP, czy Netia, obsługujące w sumie blisko 3 mln abonentów stacjonarnego Internetu.

Scheer mówiła wczoraj „Rz", że Polkomtel stopniowo przekonuje konsumentów do swojej opinii. – Inwazja już trwa – mówiła.

– Technologia LTE i wzrost zasięgu sieci sprawiają, że zrażeni pierwotnie do mobilnego Internetu użytkownicy ponownie zaczynają się do niego przekonywać – tłumaczyła.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?