Asseco Poland zmieniło ofertę dla firm energetycznych, dostawców gazu, wody i innych mediów oraz operatorów telekomunikacyjnych, czyli przedsiębiorstw użyteczności publicznej. Obecnie przychody z obsługi tego typu klientów zapewniają firmie ok. 200 mln zł przychodów rocznie, co stanowi ok. 15 proc. sprzedaży (na poziomie jednostkowym).
– Zarząd Asseco postawił przed naszym pionem bardzo ambitne cele na 2013 r. – nie ukrywa Paweł Piwowar, wiceprezes informatycznej spółki. – Nasza sprzedaż ma rosnąć szybciej niż sprzedaż całej firmy i szybciej niż cały rynek IT w Polsce – oświadcza.
Asseco Poland liczy na nowe zlecenia od firm energetycznych, które planują wdrażanie nowych systemów bilingowych. Zabiega też o kontrakty w Telekomunikacji Polskiej. Narodowy operator wybiera właśnie nowych dostawców usług IT, którzy odpowiadać będą za pełną obsługę czterech głównych obszarów biznesowych. – Bierzemy udział w przetargach – oświadcza Piwowar. Deklaruje, że celem Asseco Poland jest podwojenie sprzedaży do sektora telekomunikacyjnego w perspektywie 2–3 lat.