Jurorzy zakwalifikowali na tzw. krótką listę w kategorii outdoor zakwalifikowali dwa reklamowe billboardy – McMuffin i McCroissant - przygotowane przez agencję DDB Warszawa dla McDonald's Polska. Obie pochodzą z tej samej kampanii reklamowej i są stylizowane na tablice do rysowania kredą, jakie kawiarnie wykorzystują do promowania swojej oferty. Laureaci w tej kategorii zostaną ogłoszeni w środę rano.
W weekend na tzw. krótkie listy z nominacjami do nagrody innovation lions trafiły dwa innowacyjne rozwiązania marketingowe zastosowane przez Grupę PZU i Getin Noble Bank (w tej kategorii nagrody także zostaną ogłoszone w środę rano).
Bez nominacji Polacy pozostali w kategorii, w której zgłosili najwięcej prac (łącznie wszystkich zgłoszeń Polski było 144), czyli "reklama prasowa".
Dziś ogłoszono także nominacje w kategoriach creative efectiveness, media, mobile, PR oraz promo&activation. W żadnej z tych kategorii polskie agencje nie zostały zauważone.
Nominowana podwójnie w kategorii outdoor agencja DDB Warszawa to jedyna, która przywiozła nagrody z ubiegłorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes. Dostała wtedy aż trzy nagrody, także za kampanię przygotowaną dla McDonald's Polska.