Publicis Groupe SA i Omnicom Group Inc. zostaną scalone, tworząc tym samym największe na świecie przedsiębiorstwo reklamowe, którego wartość przekroczy 35 mld dol. a obroty sięgną poziomu 23 mld dol rocznie. Spółka zostanie nowym liderem branży detronizując WPP Plc.
Udziałowcy obu firm podzielą się ich akcjami po połowie. Na konferencji w Paryżu dyrektorzy wykonawczy obu przedsiębiorstw zdradzili, że pozostaną na swoich stanowiskach. Fuzja obu firm ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2014 roku. - Łączy nas troska o klienta – zdrzadził prezes Publicis, Maurice Levy.
Pod koniec lipca obie firmy były na etapie rozmów końcowych w sprawie złączenia przedsiębiorstw. Jak dotąd jest to największa taka transakcja na rynku reklamowym. Siedziba firmy ma znajdować się w Holandii, choć w Paryżu i Nowym Jorku pozostaną działające jej biura.
- To bardzo odważny i zaskakujący ruch – napisał dyrektor wykonawczy WPP. - Czas pokaże, czy wywodzące się z różnych kultur firmy będą w stanie ze sobą współgrać – dodał. Fuzję skrytykował David Jones, prezes wykonawczy konkurencyjnej firmy Havas SA. – To umowa, która uszczęśliwi dwie osoby, a 130 tys. pozostawi zdezorientowanych. Dziś klienci chcą żeby firmy reklamowe były szybsze, sprawniejsze i bardziej przedsiębiorcze. Nie bardziej złożone, z rozbudowaną biurokracją – powiedział.
Przez pierwszy rok prezesem nowej spółki będzie obecny szef Omnicom. W kolejnym roku zostanie zastąpiony przez Elisabeth Badinter z Publicis. Fotel prezesa po 30 miesiącach integracji obejmie Maurice Levy. Ten zamierza zdobyć klientów na nowych rynkach, takich jak chiński oraz poszerzyć działalnośc na reklamodawców działających w sferze cyfrowej.