Reklama
Rozwiń
Reklama

Megafuzja na rynku reklamy

Francuski Publicis i amerykański Omnicom, dwie firmy działające na rynku reklamy łączą się. Stworzą największe na świecie przedsiębiorstwo w branży

Publikacja: 29.07.2013 15:08

Megafuzja na rynku reklamy

Foto: Bloomberg

Publicis Groupe SA i Omnicom Group Inc. zostaną scalone, tworząc tym samym największe na świecie przedsiębiorstwo reklamowe, którego wartość przekroczy 35 mld dol. a obroty sięgną poziomu 23 mld dol rocznie. Spółka zostanie nowym liderem branży detronizując WPP Plc.

Udziałowcy obu firm podzielą się ich akcjami po połowie. Na konferencji w Paryżu dyrektorzy wykonawczy obu przedsiębiorstw zdradzili, że pozostaną na swoich stanowiskach. Fuzja obu firm ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2014 roku. - Łączy nas troska o klienta – zdrzadził prezes Publicis, Maurice Levy.

Pod koniec lipca obie firmy były na etapie rozmów końcowych w sprawie złączenia przedsiębiorstw. Jak dotąd jest to największa taka transakcja na rynku reklamowym. Siedziba firmy ma znajdować się w Holandii, choć w Paryżu i Nowym Jorku pozostaną działające jej biura.

- To bardzo odważny i zaskakujący ruch  – napisał dyrektor wykonawczy WPP. - Czas pokaże, czy wywodzące się z różnych kultur firmy będą w stanie ze sobą współgrać  – dodał. Fuzję skrytykował David Jones, prezes wykonawczy konkurencyjnej firmy Havas SA. – To umowa, która uszczęśliwi dwie osoby, a 130 tys. pozostawi zdezorientowanych. Dziś klienci chcą żeby firmy reklamowe były szybsze, sprawniejsze i bardziej przedsiębiorcze. Nie bardziej złożone, z rozbudowaną biurokracją – powiedział.

Przez pierwszy rok prezesem nowej spółki będzie obecny szef Omnicom. W kolejnym roku zostanie zastąpiony przez Elisabeth Badinter z Publicis. Fotel prezesa po 30 miesiącach integracji obejmie Maurice Levy. Ten zamierza zdobyć klientów na nowych rynkach, takich jak chiński oraz poszerzyć działalnośc na reklamodawców działających w sferze cyfrowej.

Reklama
Reklama

Publicis jest trzecią największą firmą reklamową. Do jej kientów należą Bank of America Corp., Coca-Cola Co. i BMW AG. Z usług Omnicon korzystają PepsiCo Inc., Nissan Motor Co. i Royal Philips Electronics NV.

Nieformalne rozmowy temat scalenia Omnicom i Publicis rozpoczeły się pół roku temu.

– Wszystko zaczęło się od żartu, lecz im głębiej analizowaliśmy ten pomysł, tym mniej głupi nam się wydawał – zdradził Levy.

Publicis Groupe SA i Omnicom Group Inc. zostaną scalone, tworząc tym samym największe na świecie przedsiębiorstwo reklamowe, którego wartość przekroczy 35 mld dol. a obroty sięgną poziomu 23 mld dol rocznie. Spółka zostanie nowym liderem branży detronizując WPP Plc.

Udziałowcy obu firm podzielą się ich akcjami po połowie. Na konferencji w Paryżu dyrektorzy wykonawczy obu przedsiębiorstw zdradzili, że pozostaną na swoich stanowiskach. Fuzja obu firm ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2014 roku. - Łączy nas troska o klienta – zdrzadził prezes Publicis, Maurice Levy.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama