Reklama
Rozwiń

Megafuzja na rynku reklamy

Francuski Publicis i amerykański Omnicom, dwie firmy działające na rynku reklamy łączą się. Stworzą największe na świecie przedsiębiorstwo w branży

Publikacja: 29.07.2013 15:08

Megafuzja na rynku reklamy

Foto: Bloomberg

Publicis Groupe SA i Omnicom Group Inc. zostaną scalone, tworząc tym samym największe na świecie przedsiębiorstwo reklamowe, którego wartość przekroczy 35 mld dol. a obroty sięgną poziomu 23 mld dol rocznie. Spółka zostanie nowym liderem branży detronizując WPP Plc.

Udziałowcy obu firm podzielą się ich akcjami po połowie. Na konferencji w Paryżu dyrektorzy wykonawczy obu przedsiębiorstw zdradzili, że pozostaną na swoich stanowiskach. Fuzja obu firm ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2014 roku. - Łączy nas troska o klienta – zdrzadził prezes Publicis, Maurice Levy.

Pod koniec lipca obie firmy były na etapie rozmów końcowych w sprawie złączenia przedsiębiorstw. Jak dotąd jest to największa taka transakcja na rynku reklamowym. Siedziba firmy ma znajdować się w Holandii, choć w Paryżu i Nowym Jorku pozostaną działające jej biura.

- To bardzo odważny i zaskakujący ruch  – napisał dyrektor wykonawczy WPP. - Czas pokaże, czy wywodzące się z różnych kultur firmy będą w stanie ze sobą współgrać  – dodał. Fuzję skrytykował David Jones, prezes wykonawczy konkurencyjnej firmy Havas SA. – To umowa, która uszczęśliwi dwie osoby, a 130 tys. pozostawi zdezorientowanych. Dziś klienci chcą żeby firmy reklamowe były szybsze, sprawniejsze i bardziej przedsiębiorcze. Nie bardziej złożone, z rozbudowaną biurokracją – powiedział.

Przez pierwszy rok prezesem nowej spółki będzie obecny szef Omnicom. W kolejnym roku zostanie zastąpiony przez Elisabeth Badinter z Publicis. Fotel prezesa po 30 miesiącach integracji obejmie Maurice Levy. Ten zamierza zdobyć klientów na nowych rynkach, takich jak chiński oraz poszerzyć działalnośc na reklamodawców działających w sferze cyfrowej.

Reklama
Reklama

Publicis jest trzecią największą firmą reklamową. Do jej kientów należą Bank of America Corp., Coca-Cola Co. i BMW AG. Z usług Omnicon korzystają PepsiCo Inc., Nissan Motor Co. i Royal Philips Electronics NV.

Nieformalne rozmowy temat scalenia Omnicom i Publicis rozpoczeły się pół roku temu.

– Wszystko zaczęło się od żartu, lecz im głębiej analizowaliśmy ten pomysł, tym mniej głupi nam się wydawał – zdradził Levy.

Publicis Groupe SA i Omnicom Group Inc. zostaną scalone, tworząc tym samym największe na świecie przedsiębiorstwo reklamowe, którego wartość przekroczy 35 mld dol. a obroty sięgną poziomu 23 mld dol rocznie. Spółka zostanie nowym liderem branży detronizując WPP Plc.

Udziałowcy obu firm podzielą się ich akcjami po połowie. Na konferencji w Paryżu dyrektorzy wykonawczy obu przedsiębiorstw zdradzili, że pozostaną na swoich stanowiskach. Fuzja obu firm ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2014 roku. - Łączy nas troska o klienta – zdrzadził prezes Publicis, Maurice Levy.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama