Agora jest otwarta na alianse i przejęcia

Nie chcemy kupować za wszelką cenę, czyli drogo – mówi nowy szef mediowej grupy.

Publikacja: 25.03.2014 10:33

Agora jest otwarta na alianse i przejęcia

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski KS Krzysztof Skłodowski

– Jesteśmy otwarci na alianse i kooperacje, które będą nas zbliżały do celu: zwiększenia skali naszej działalności i poprawy jej wyników finansowych – mówi „Rz" Bartosz Hojka, nowy prezes Agory. W tym miesiącu zastąpił na stanowisku Wandę Rapaczyńską. W grę wchodzą akwizycje o dużej skali. – Z większą ostrożnością podchodziłbym do aktywów, które byłyby bardzo drogie. Będzie nam zależało na tym, by były to akwizycje z rzetelną wyceną. Bierzemy pod uwagę akwizycje o dużej skali, ale nie chcemy kupować za wszelką cenę, czyli drogo – mówi Hojka.

Mediowa grupa miała na koniec 2013 roku 171,4 mln zł gotówki i jej ekwiwalentów oraz otwartą linię kredytową  do 100 mln zł. Gdyby pojawiła się możliwość interesującego przejęcia,  rozważyłaby zaciągnięcie dodatkowych zobowiązań.

– Bierzemy pod uwagę wszystkie możliwości: zarówno ewentualny alians z partnerem, jak i rozważenie możliwości stwarzanych przez rynek papierów dłużnych – mówi prezes Agory. Jednym z  sektorów, w którym grupa może się rozwijać m.in. przez akwizycje, jest telewizja. Od połowy marca nadawany jest pierwszy współprzygotowywany przez Agorę kanał naziemnej telewizji cyfrowej – Stopklatka TV.

– Jesteśmy otwarci na rozwój nowych kanałów. W różnych modelach i w różnych systemach dystrybucji: zarówno satelitarno-kablowej, jak i naziemnej – zapowiada Hojka.

W ciągu najbliższych czterech lat Agora będzie realizować nową strategię, co pochłonie około 230 mln zł.

– Jesteśmy otwarci na alianse i kooperacje, które będą nas zbliżały do celu: zwiększenia skali naszej działalności i poprawy jej wyników finansowych – mówi „Rz" Bartosz Hojka, nowy prezes Agory. W tym miesiącu zastąpił na stanowisku Wandę Rapaczyńską. W grę wchodzą akwizycje o dużej skali. – Z większą ostrożnością podchodziłbym do aktywów, które byłyby bardzo drogie. Będzie nam zależało na tym, by były to akwizycje z rzetelną wyceną. Bierzemy pod uwagę akwizycje o dużej skali, ale nie chcemy kupować za wszelką cenę, czyli drogo – mówi Hojka.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych