PwC zakłada, że pod koniec roku elektroniczne tabliczki będą mieć 4 mln Polaków (niemal 10 proc.), choć jeszcze w ubiegłym roku było to o połowę mniej. W 2018 r. elektronicznych tabliczek będzie już na polskim rynku 12 mln.
Jak niedawno pisaliśmy, badająca na bieżąco tabletowy rynek firma IDC przyznała wprawdzie, że na globalnym tabletowym rynku I kw. wypadł nieco gorzej niż oczekiwano. Ale spowodował to przede wszystkim wzrost rynku wielkoekranowych smartfonów oraz fakt, że posiadacze tabletów nie wymieniają urządzeń na nowe tak często, jak się spodziewano.
A według Adama Głąba, analityka PwC, najnowszy raport tej firmy uwzględnia już także te trendy. – W porównaniu z konsensusem różnych prognoz dla polskiego rynku tabletów nasza jest dosyć ostrożna – podkreśla Głąb.
1,4 mld tabletów
Eksperci nieco różnią się w prognozach dotyczących liczby urządzeń. Generalnie zgodni są natomiast co do tego, że będzie ich przybywać w szybkim tempie.
Zdaniem Damiana Godosa, analityka IDC, aktualne szacunki są w raporcie PwC nieco zaniżone, a dynamika sprzedaży w końcowych latach prognozy wydaje się zbyt silna.