Zdaniem analityków tej firmy, pomimo tego, że w drugim kwartale sprzedało się o 1,5 proc. mniej tabletów niż w pierwszym, całorocznie rynek wzrośnie, choć wolniej niż w 2013 r. (wtedy liczba sprzedanych tabletów skoczyła o 50 proc. względem 2012 r.). – Już w ubiegłym kwartale wskazywaliśmy na to, że na rynek tabletów ma wpływ wzrost zainteresowania wielkoekranowymi smartfonami i dłuższy cykl użytkowania tabletów – mówi Jean Philippe Bouchard z IDC. Jego zdaniem mimo to w drugiej połowie rynek trochę przyspieszy. Na rynku pojawi się też więcej partnerstw nastawionych na oferowanie usług dla biznesu, w rodzaju tego zawartego niedawno przez Apple z IBM.
Liderem sprzedaży tabletów był w drugim kwartale Apple: sprzedał 27 proc. wszystkich tego rodzaju urządzeń, jakie trafiły na rynek w tym czasie: 13,3 mln (to o 9,3 proc. mnie niż przed rokiem). Jego udział w rynku spadł rok do roku o 6 pkt proc. Za Applem uplasował się Samsung z 8,5 mln sprzedanych urządzeń ( to o 1,6 proc. więcej niż przed rokiem w tym samym czasie). Kolejne było Lenovo, które odnotowało najwyższy wzrost sprzedanych urządzeń w ujęciu rocznym: o 64 proc. do 2,4 mln i wyprzedziło Asusa, który w poprzednich zestawieniach zajmował miejsce trzecie. Obecnie znajduje się na czwartym ze sprzedażą na poziomie 2,3 mln (o 13,1 proc. wyższą niż przed rokiem).
Tabletów Acera sprzedał się 1 mln (o 36 proc. mniej niż przed rokiem). Aż o jedną trzecią wzrosła natomiast sprzedaż tabletów pozostałych marek. Ma to związek z masowym włączaniem tańszych modeli mniej znanych producentów tabletów do ofert rozmaitych operatorów.