Reklama
Rozwiń
Reklama

Ruch akcjonariuszem e-Kiosku

Ruch został właścicielem 28 proc. akcji dystrybutora cyfrowej prasy e-Kiosk. W zamian główny właściciel e-Kiosku przejął od Ruchu wszystkie udziały w sklepie Nexto.pl.

Publikacja: 01.09.2014 19:46

Ruch akcjonariuszem e-Kiosku

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Po zrealizowaniu zawartej wczoraj umowy głównym właścicielem notowanego na NewConnect e-Kiosku SA pozostanie spółka Presspublica (obecnie ma w e-Kiosku 78,15 proc. akcji, po transakcji jej udział będzie wynosił 50,01 proc.), kolportersko-handlowy Ruch będzie miał w spółce 28,14 proc. akcji, a pozostałe jej udziały (21,85 proc.) będą należały do inwestorów giełdowych.– Dzięki partnerstwu z Ruchem będziemy rozwijać i wdrażać najnowsze rozwiązania technologiczne, spełniając oczekiwania zarówno czytelników, jak i wydawców. Istotnie rozszerza się również wachlarz działań promocyjnych dla e-prasy i e-booków, jakie można realizować w ścisłej współpracy z Ruch SA – komentuje Dariusz Bąk, prezes e-Kiosk SA.

Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, dodaje, że dzięki inwestycji w e-Kiosk Ruch będzie mógł stworzyć komplementarną ofertę prenumeraty papierowej i elektronicznej.

Przychody e-Kiosku ze sprzedaży w 2013 r. wyniosły 18,09 mln zł i były ponad dwa razy wyższe niż rok wcześniej, wynik operacyjny sięgał 736 tys. zł (przy stracie 1,38 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: 668 tys. zł (przy stracie 1,37 mln zł w 2012 r.). W I półroczu br. tego roku spółka miała ponad 8,4 mln zł przychodów, 413,5 tys. zł zysku operacyjnego i 255,7 tys. zysku netto.

Oddany Presspublice w zamian za akcje w e-Kiosku sklep Nexto.pl Ruch kupił dwa lata temu od giełdowego MCI Management i Zakładów Graficznych Taurus. Nie podano wtedy kwoty przejęcia.

Według prognoz PwC przychody ze sprzedaży cyfrowych gazet w Polsce (bez wpływów z reklam) w tym roku mają wynieść 25 mln dol., w 2018 roku wzrosną do 86 mln dol.

Reklama
Reklama

Z badań MillwardBrown przeprowadzonych na zlecenie Izby Wydawców Prasy wynika, że cyfrowe gazety i magazyny kupuje już 10 proc. Polaków. W ciągu roku ten odsetek ma wzrosnąć do 17,5 proc. Rozwojowi cyfrowego czytelnictwa sprzyja nasycanie się rynku tabletami i e-czytnikami. PwC zakłada, że pod koniec tego roku będą je mieć cztery miliony Polaków (czyli niecałe 10 proc. wszystkich nas), choć jeszcze w ubiegłym roku było to o połowę mniej. w 2018 r. elektronicznych tabliczek będzie już na polskim rynku w użyciu 12 mln.

Media
Walka o Warner Bros. Discovery: Netflix refinansuje, Larry Ellison gwarantuje
Media
Kreml zabiera Rosjanom WhatsApp
Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama