Po zrealizowaniu zawartej wczoraj umowy głównym właścicielem notowanego na NewConnect e-Kiosku SA pozostanie spółka Presspublica (obecnie ma w e-Kiosku 78,15 proc. akcji, po transakcji jej udział będzie wynosił 50,01 proc.), kolportersko-handlowy Ruch będzie miał w spółce 28,14 proc. akcji, a pozostałe jej udziały (21,85 proc.) będą należały do inwestorów giełdowych.– Dzięki partnerstwu z Ruchem będziemy rozwijać i wdrażać najnowsze rozwiązania technologiczne, spełniając oczekiwania zarówno czytelników, jak i wydawców. Istotnie rozszerza się również wachlarz działań promocyjnych dla e-prasy i e-booków, jakie można realizować w ścisłej współpracy z Ruch SA – komentuje Dariusz Bąk, prezes e-Kiosk SA.
Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, dodaje, że dzięki inwestycji w e-Kiosk Ruch będzie mógł stworzyć komplementarną ofertę prenumeraty papierowej i elektronicznej.
Przychody e-Kiosku ze sprzedaży w 2013 r. wyniosły 18,09 mln zł i były ponad dwa razy wyższe niż rok wcześniej, wynik operacyjny sięgał 736 tys. zł (przy stracie 1,38 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: 668 tys. zł (przy stracie 1,37 mln zł w 2012 r.). W I półroczu br. tego roku spółka miała ponad 8,4 mln zł przychodów, 413,5 tys. zł zysku operacyjnego i 255,7 tys. zysku netto.
Oddany Presspublice w zamian za akcje w e-Kiosku sklep Nexto.pl Ruch kupił dwa lata temu od giełdowego MCI Management i Zakładów Graficznych Taurus. Nie podano wtedy kwoty przejęcia.
Według prognoz PwC przychody ze sprzedaży cyfrowych gazet w Polsce (bez wpływów z reklam) w tym roku mają wynieść 25 mln dol., w 2018 roku wzrosną do 86 mln dol.