Polacy coraz chętniej korzystają z internetu przez smartfony i tablety, m.in. robiąc w ten sposób zakupy, ale wciąż niewiele firm stara się ten potencjał wykorzystać. Z badania firmy mGenerator.pl wynika, że jedynie 5 proc. firm ma mobilną wersję strony internetowej, a tylko 1 proc. oprócz witryny także aplikację.

Lepiej w tej statystyce wypadają sklepy – stronę mobilną ma 24 proc. (rok temu 19,4 proc.). Jednak na dodatkową aplikację wspomagającą sprzedaż zdecydowało się zaledwie 3,4 proc. z nich. Wzrost od ubiegłego roku to tylko 1,3 pkt proc.

– Jednak ponad 80 proc. właścicieli e-sklepów widzi konieczność jej wprowadzenia. Co więcej, aż dwóch na trzech chce wcielić swój plan w życie w ciągu najbliższego roku – mówi Piotr Krawiec, prezes mGenerator.pl. – Jednocześnie tradycyjne firmy jeszcze nie traktują kanału mobilnego poważnie. Prawie 95 proc. z nich nie ma strony mobilnej, o aplikacji nawet nie wspominając.

– W tym roku już prawie co dziesiąty klient dokonywał rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych – podkreśla Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl.

—pm