Sklepy internetowe boją się fali zwrotów

Nowe przepisy chroniące e-konsumentów, które wejdą w życie 25 grudnia, mogą spowodować falę zwrotów niechcianych produktów.

Publikacja: 08.12.2014 02:29

Nowe przepisy dające konsumentom więcej praw przyprawiają o ból głowy właściciel e-sklepów.

Nowe przepisy dające konsumentom więcej praw przyprawiają o ból głowy właściciel e-sklepów.

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadza zmiany, które istotnie dotkną rodzimy rynek e-commerce, nakazując sklepom internetowym wydłużenie czasu zwrotu towarów. Obecnie konsumenci kupujący w sieci mogą zwrócić bez podawania przyczyny zamówiony produkt w ciągu dziesięciu dni od otrzymania przesyłki. W przypadku gdy sklep nie spełni wymogów informacyjnych dotyczących transakcji, okres ten wydłuża się do trzech miesięcy. Po 25 grudnia klient będzie miał odpowiednio 14 i aż 365 dni na zwrot.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie