Reklama
Rozwiń

Sklepy internetowe boją się fali zwrotów

Nowe przepisy chroniące e-konsumentów, które wejdą w życie 25 grudnia, mogą spowodować falę zwrotów niechcianych produktów.

Publikacja: 08.12.2014 02:29

Nowe przepisy dające konsumentom więcej praw przyprawiają o ból głowy właściciel e-sklepów.

Nowe przepisy dające konsumentom więcej praw przyprawiają o ból głowy właściciel e-sklepów.

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadza zmiany, które istotnie dotkną rodzimy rynek e-commerce, nakazując sklepom internetowym wydłużenie czasu zwrotu towarów. Obecnie konsumenci kupujący w sieci mogą zwrócić bez podawania przyczyny zamówiony produkt w ciągu dziesięciu dni od otrzymania przesyłki. W przypadku gdy sklep nie spełni wymogów informacyjnych dotyczących transakcji, okres ten wydłuża się do trzech miesięcy. Po 25 grudnia klient będzie miał odpowiednio 14 i aż 365 dni na zwrot.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama