Sklepy internetowe boją się fali zwrotów

Nowe przepisy chroniące e-konsumentów, które wejdą w życie 25 grudnia, mogą spowodować falę zwrotów niechcianych produktów.

Publikacja: 08.12.2014 02:29

Nowe przepisy dające konsumentom więcej praw przyprawiają o ból głowy właściciel e-sklepów.

Nowe przepisy dające konsumentom więcej praw przyprawiają o ból głowy właściciel e-sklepów.

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadza zmiany, które istotnie dotkną rodzimy rynek e-commerce, nakazując sklepom internetowym wydłużenie czasu zwrotu towarów. Obecnie konsumenci kupujący w sieci mogą zwrócić bez podawania przyczyny zamówiony produkt w ciągu dziesięciu dni od otrzymania przesyłki. W przypadku gdy sklep nie spełni wymogów informacyjnych dotyczących transakcji, okres ten wydłuża się do trzech miesięcy. Po 25 grudnia klient będzie miał odpowiednio 14 i aż 365 dni na zwrot.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju