Reklama
Rozwiń
Reklama

Walt Disney zarabia na lalkach

Amerykański koncern Walt Disney koniec zeszłego roku może uznać za udany.

Aktualizacja: 04.02.2015 13:36 Publikacja: 04.02.2015 12:33

Walt Disney zarabia na lalkach

Foto: Bloomberg

Zysk netto wzrósł o 19 proc. do niemal 2,18 mld dolarów - 1,84 mld w analogicznym okresie zeszłego roku. Przychody spółki zwiększyły się o 9 proc. osiągając poziom 13,4 mld dol. To zdecydowanie lepiej niż prognozy analityków. Walory koncernu na nowojorskiej giełdzie zyskały 4,1 proc. po ogłoszeniu wyników.

Walt Disney zarobił w zeszłym roku na niezwykle popularnym filmie animowanym "Kraina lodu" (Frozen). Koncern zarobił nie tylko na sprzedaży biletów czy praw do nadawania, ale głównie na gadżetach związanych z filmem - firma zanotowała wzrost ich sprzedaży o 22 proc. Doskonale sprzedają się lalki produkowane przy współpracy z koncernem zabawkarskim Mattel - wzrost sprzedaży o 46 proc. w ostatnim kwartale zeszłego roku. Także płyty DVD z "Krainą lodu" wciąż sprzedają się bardzo dobrze, poza tym dobre wyniki notują płyty z filmami "Czarownica" (Maleficent) oraz "Strażnicy Galaktyki" (Guardians of the Galaxy).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama