Reklama
Rozwiń

Tłuste lata dla portali społecznościowych

Miały być przejściową modą i szybko się znudzić. Tymczasem Facebooka, Twittera oraz LinkedIn czekają według prognoz kolejne świetne lata. Ich przychody będą rosły dwucyfrowo.

Publikacja: 24.09.2015 22:00

Tłuste lata dla portali społecznościowych

Foto: 123RF

Jeszcze w ubiegłym roku analitycy zasypywali Marka Zuckerberga pytaniami o to, czy odpływ młodych użytkowników Facebooka nie jest fatalną prognozą dla portalu. Z czasem takich pytań padało jednak coraz mniej, bo i wątpliwości jakoś zniknęły. Najnowsza prognoza eMarketera zakłada, że reklamowe wpływy Facebooka w tym roku wzrosną o prawie 42 proc., do 16,29 mld dol., a za dwa lata podskoczą o kolejne 10 mld dol.

W tym roku Facebook, który ma ok. 1,5 mld użytkowników, zagarnie prawie 65 proc. całego globalnego rynku reklamy w mediach społecznościowych, szacowanego przez eMarketera na ponad 25 mld dol. Z każdego użytkownika będzie miał 12,76 dol. przychodów, a za dwa lata już 17,5 dol. Dla porównania, w przypadku drugiego w zestawieniu Twittera tegoroczne 7,75 dol. wpływów z jednego użytkownika wzrośnie do 12,56 dol. w 2017 r.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji