Vivid Games z masą premier

Mocnym uderzeniem rozpoczął rok Vivid Games, developer i wydawca gier na urządzenia mobilne.

Aktualizacja: 15.03.2017 10:31 Publikacja: 15.03.2017 10:00

Vivid Games z masą premier

Foto: Bloomberg

Najnowszy tytuł firmy - “Highway Getaway” - znajduje się w zestawieniach 10. najchętniej pobieranych gier w ponad 40 krajach na świecie. A to, jak deklaruje zarząd bydgoskiego studia, dopiero początek. W 2017 r. graczy czekają jeszcze co najmniej trzy premiery.

“Highway Getaway” to drugi tytuł w portfolio wydawniczym Vivid Games. Gra trafiła do sklepów AppStore i Google Play tydzień temu. - Na wszystkich kluczowych rynkach: m.in. USA, Chin, Wlk. Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji i Rosji, gra zbiera wysokie, ponad 90-proc. oceny. Premiera przeszła nasze oczekiwania - komentuje Remigiusz Kościelny, prezes spółki.

Jak zaznacza, na tak wczesnym etapie życia projektu już można stwierdzić, iż rynek przyjął produkt bardzo dobrze. - W najbliższym czasie czekają nas kolejne akcje promocyjne oraz rozszerzanie sieci dystrybucji, w tym na obszarze Chin - podkreśla. - Monetyzacja tego tytułu oparta jest głównie o przychody z wyświetlania formatów reklamowych, której parametry są dotychczas znacznie powyżej średnich rynkowych - dodaje.

“Highway Getaway” to pierwszy, ale nie najważniejszy produkt w tegorocznych planach spółki. Już za kilka tygodni nowa odsłona dotychczas najpopularniejszej marki w stajni Vivid - gry “Real Boxing Manny Pacquiao”. Przez cztery lata sprzedaży marka “Real Boxing” trafiła do ponad 45 mln graczy na całym świecie i wygenerowała blisko 40 mln zł przychodów, z czego 11,6 mln zł tylko w ub. r. Premiera i kampania marketingowa kolejnej części gry zostanie zsynchronizowana z kolejną walką bokserską Manny Pacquiao, która odbędzie się w Dubaju.

Zdaniem producenta największym hitem może być jednak “Metal Fist”, dotychczas największa produkcja w historii Vivid Games. Gra trafi na rynek w czerwcu. - Zamierzamy wypuścić na rynek produkt, który będzie miał szansę wejść do pierwszej ligi gier free-to-play. Jest to produkt unikatowy w skali światowej - mówi Remigiusz Kościelny.

Rok 2017 zakończy zaplanowana na IV kwartał premiera “Outer Pioneer”. Prezes spółki uważa, że potencjał tego tytułu jest wciąż przez rynek niedoceniony. - Myślę, że w miarę upubliczniania kolejnych materiałów promocyjnych to postrzeganie będzie się zmieniało. “Outer Pioneer” to zdecydowanie większy kaliber niż “Highway Getaway” - przekonuje prezes Vivid Games.

Firma cały czas prowadzi również rozmowy dotyczące kolejnych tytułów i licencji, które wzmocniłyby portfolio wydawnicze.

W 2016 r. spółka wypracowała 22,7 mln zł przychodów, czyli o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto grupy sięgnął niemal 3 mln zł, a zysk operacyjny - ponad 3,4 mln zł. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku Vivid osiągnął 3,81 mln zł przychodów i 1,84 mln zł zysku netto.

Najnowszy tytuł firmy - “Highway Getaway” - znajduje się w zestawieniach 10. najchętniej pobieranych gier w ponad 40 krajach na świecie. A to, jak deklaruje zarząd bydgoskiego studia, dopiero początek. W 2017 r. graczy czekają jeszcze co najmniej trzy premiery.

“Highway Getaway” to drugi tytuł w portfolio wydawniczym Vivid Games. Gra trafiła do sklepów AppStore i Google Play tydzień temu. - Na wszystkich kluczowych rynkach: m.in. USA, Chin, Wlk. Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji i Rosji, gra zbiera wysokie, ponad 90-proc. oceny. Premiera przeszła nasze oczekiwania - komentuje Remigiusz Kościelny, prezes spółki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście