- Wystawa jest międzypokoleniową i prezentuje różne media: rzeźbę, rysunek, grafikę i malarstwo. W trakcie jej organizacji okazało się, że artyści się znają i nawet planowali wcześniej wspólną wystawę. – mówi „Rzeczpospolitej” kuratorka Katarzyna Haber. - Wspólnym mianownikiem tej ekspozycji są zgodnie z tytułem „Mapy”, pokazywane w różnych aspektach. Vasyl Savchenko przedstawia monumentalne mapy ciała w cyklu „M.P”, co oznacza „Mega Projekt”, ale również „Makro Przestrzeń” oraz „Marzenie i pamięć”. Mówi w nich, że ciało jest mapą traum i wszystkie nasze doświadczenia są w ciele zapisane. W rzeźbie Oleha Kapustyaka „Fragment miasta” mamy transpozycje z 2D na 3D fragmentu Lwowa. Z kolei obraz „Simulator” Nikity Tsoya przypomina zwoje mózgu, wyglądające jak układ scalony, co jest transpozycją nowoczesności i technologii, w której się poruszamy.
Oleh Kapustyak (rocznik 1962) jest mieszkającym we Lwowie rzeźbiarzem i konserwatorem. Pracuje w metalu, kamieniu i drewnie. W 1985 roku ukończył Lwowski Państwowy Instytut Sztuki Użytkowej i Zdobniczej na Wydziale Ceramiki. Uczestniczył w wielu wystawach w Ukrainie, Rosji, Białorusi, Niemczech, Holandii, Danii, Francji. Jego prace znajdują się w kolekcji m. in. Deutsches Museum w Niemczech.
Rzeźba Ołeha Kapustyaka
Nikita Tsoy (rocznik 1991) zrobił dyplom w 2016 roku w Narodowej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury w Pracowni Malarstwa Ściennego i Kultury Sakralnej. W latach 2018–2019 studiował w kijowskiej Akademii Sztuki Mediów. Uczestniczył w wielu konkursach malarskich i plenerach w kraju i zagranicą. W 2017 roku uzyskał tytuł Najlepszego Artysty Ukrainy w konkursie „Art Battle” galerii White World w Kijowie.
Obecnie Oleh Kapustyak i Nikita Tsoy są zmobilizowani i pozostają w Ukrainie.