Film Wardęgi najchętniej oglądany na świecie

Serwis YouTube opublikował listę hitów kończącego się 2014 roku. Najchętniej oglądanym filmikiem na świecie było nagranie polskiego wideoblogera Sylwestra Wardęgi. W Polsce pies-pająk przegrał jednak z piosenką Karoliny Czarneckiej.

Aktualizacja: 09.12.2014 21:12 Publikacja: 09.12.2014 19:00

Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony

Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony ponad 113 milionów razy

Foto: YouTube

Co roku serwis YouTube, na którym internauci mogą darmowo udostępniać i oglądać bezpłatnie filmy w internecie, tworzy listę zatytułowaną YouTube Rewind. Tak portal podsumowuje najpopularniejsze filmiki w danym roku. W 2014 r. najczęściej oglądano na świecie było nagranie z satyrycznym psem-pająkiem autorstwa polskiego blogera Sylwestra Wardęgi, zrealizowanym metodą niby „ukrytej kamery". Film zrobił furorę nawet wśród amerykańskich celebrytów, którzy udostępniali go na swoich profilach w portalach społecznościowych.

Najchętniej oglądane filmy

Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony ponad 113 milionów razy. Co ciekawe, film bił rekordy popularności na świecie, ale nie był jednocześnie największym przebojem w Polsce. Nad Wisłą internauci najczęściej oglądali nagranie, na którym Karolina Czarnecka wykonuje utwór „Koka hera hasz LSD" na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Na polskiej liście film Wardęgi o psie-pająku uplasował się na drugim miejscu.

Poza nimi w polskiej dziesiątce najpopularniejszych filmików na Youtube znalazły się również: nagranie, w którym w czasie ślubu irlandzki ksiądz śpiewa młodej parze „Hallelujah" Leonarda Cohena, film dla dzieci o kaczuszce, skecz Kabaretu Ani Mru Mru, drugi film Sylwestra Wardęgi, żartującego z policji, reklama Nike z udziałem gwiazd piłki nożnej oraz skecz grupy Abstrachuje.

Z kolei na światowej liście hitów poza reklamami Nike'a i iPhone'a, fragmentami z programów talent-show na dziesiątym miejscu znalazł się film zaangażowany społecznie, w którym nowojorska kobieta była nagrywana przez dziesięć godzin podczas spaceru ulicami miasta („10 Hours of Walking in NYC as a Woman"). Wędrując spotykała się z niezliczoną liczbą zaczepek ze strony mężczyzn. Film miał na celu zwrócenie uwagi na problem przedmiotowego stosunku do kobiet.

YouTube stworzył też listy najpopularniejszych klipów muzycznych na świecie i w Polsce. W polskim serwisie wśród wideoklipów 2014 r. prowadzą „Dark Horse" Kate Perry, „Can't Remember to Forget You" Shakiry i „Chandelier" Sia. W pierwszej dziesiątce znalazły się też krajowe produkcje: „Brać" hiphopowca Donatana a także piosenka disco polo „Ruda tańczy jak szalona".

Co ciekawe, żaden z klipów muzycznych nie przebił się do ścisłej czołówki popularnych filmików. Są na niej nagrania muzyczne, ale w większości to amatorskie popisy talentów.

Marcin Kube

Najchętniej oglądane filmy wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 r.

Co roku serwis YouTube, na którym internauci mogą darmowo udostępniać i oglądać bezpłatnie filmy w internecie, tworzy listę zatytułowaną YouTube Rewind. Tak portal podsumowuje najpopularniejsze filmiki w danym roku. W 2014 r. najczęściej oglądano na świecie było nagranie z satyrycznym psem-pająkiem autorstwa polskiego blogera Sylwestra Wardęgi, zrealizowanym metodą niby „ukrytej kamery". Film zrobił furorę nawet wśród amerykańskich celebrytów, którzy udostępniali go na swoich profilach w portalach społecznościowych.

Pozostało 89% artykułu
Kultura
Odnowiony Pałac Rzeczypospolitej zaprezentuje zbiory Biblioteki Narodowej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Kultura
60. Biennale Sztuki w Wenecji: Złoty Lew dla Australii
Kultura
Biblioteka Narodowa zakończyła modernizację Pałacu Rzeczypospolitej
Kultura
Muzeum Narodowe w Krakowie otwiera jutro wystawę „Złote runo – sztuka Gruzji”
Kultura
Muzeum Historii Polski: Pokaz skarbów z Villa Regia - rezydencji Władysława IV