Co roku serwis YouTube, na którym internauci mogą darmowo udostępniać i oglądać bezpłatnie filmy w internecie, tworzy listę zatytułowaną YouTube Rewind. Tak portal podsumowuje najpopularniejsze filmiki w danym roku. W 2014 r. najczęściej oglądano na świecie było nagranie z satyrycznym psem-pająkiem autorstwa polskiego blogera Sylwestra Wardęgi, zrealizowanym metodą niby „ukrytej kamery". Film zrobił furorę nawet wśród amerykańskich celebrytów, którzy udostępniali go na swoich profilach w portalach społecznościowych.
Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony ponad 113 milionów razy. Co ciekawe, film bił rekordy popularności na świecie, ale nie był jednocześnie największym przebojem w Polsce. Nad Wisłą internauci najczęściej oglądali nagranie, na którym Karolina Czarnecka wykonuje utwór „Koka hera hasz LSD" na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Na polskiej liście film Wardęgi o psie-pająku uplasował się na drugim miejscu.
Poza nimi w polskiej dziesiątce najpopularniejszych filmików na Youtube znalazły się również: nagranie, w którym w czasie ślubu irlandzki ksiądz śpiewa młodej parze „Hallelujah" Leonarda Cohena, film dla dzieci o kaczuszce, skecz Kabaretu Ani Mru Mru, drugi film Sylwestra Wardęgi, żartującego z policji, reklama Nike z udziałem gwiazd piłki nożnej oraz skecz grupy Abstrachuje.
Z kolei na światowej liście hitów poza reklamami Nike'a i iPhone'a, fragmentami z programów talent-show na dziesiątym miejscu znalazł się film zaangażowany społecznie, w którym nowojorska kobieta była nagrywana przez dziesięć godzin podczas spaceru ulicami miasta („10 Hours of Walking in NYC as a Woman"). Wędrując spotykała się z niezliczoną liczbą zaczepek ze strony mężczyzn. Film miał na celu zwrócenie uwagi na problem przedmiotowego stosunku do kobiet.