Film Wardęgi najchętniej oglądany na świecie

Serwis YouTube opublikował listę hitów kończącego się 2014 roku. Najchętniej oglądanym filmikiem na świecie było nagranie polskiego wideoblogera Sylwestra Wardęgi. W Polsce pies-pająk przegrał jednak z piosenką Karoliny Czarneckiej.

Aktualizacja: 09.12.2014 21:12 Publikacja: 09.12.2014 19:00

Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony

Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony ponad 113 milionów razy

Foto: YouTube

Co roku serwis YouTube, na którym internauci mogą darmowo udostępniać i oglądać bezpłatnie filmy w internecie, tworzy listę zatytułowaną YouTube Rewind. Tak portal podsumowuje najpopularniejsze filmiki w danym roku. W 2014 r. najczęściej oglądano na świecie było nagranie z satyrycznym psem-pająkiem autorstwa polskiego blogera Sylwestra Wardęgi, zrealizowanym metodą niby „ukrytej kamery". Film zrobił furorę nawet wśród amerykańskich celebrytów, którzy udostępniali go na swoich profilach w portalach społecznościowych.

Najchętniej oglądane filmy

Film Wardęgi zatytułowany „Mutant Giant Spider Dog" (wielki zmutowany pająko-pies) został odtworzony ponad 113 milionów razy. Co ciekawe, film bił rekordy popularności na świecie, ale nie był jednocześnie największym przebojem w Polsce. Nad Wisłą internauci najczęściej oglądali nagranie, na którym Karolina Czarnecka wykonuje utwór „Koka hera hasz LSD" na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Na polskiej liście film Wardęgi o psie-pająku uplasował się na drugim miejscu.

Poza nimi w polskiej dziesiątce najpopularniejszych filmików na Youtube znalazły się również: nagranie, w którym w czasie ślubu irlandzki ksiądz śpiewa młodej parze „Hallelujah" Leonarda Cohena, film dla dzieci o kaczuszce, skecz Kabaretu Ani Mru Mru, drugi film Sylwestra Wardęgi, żartującego z policji, reklama Nike z udziałem gwiazd piłki nożnej oraz skecz grupy Abstrachuje.

Z kolei na światowej liście hitów poza reklamami Nike'a i iPhone'a, fragmentami z programów talent-show na dziesiątym miejscu znalazł się film zaangażowany społecznie, w którym nowojorska kobieta była nagrywana przez dziesięć godzin podczas spaceru ulicami miasta („10 Hours of Walking in NYC as a Woman"). Wędrując spotykała się z niezliczoną liczbą zaczepek ze strony mężczyzn. Film miał na celu zwrócenie uwagi na problem przedmiotowego stosunku do kobiet.

YouTube stworzył też listy najpopularniejszych klipów muzycznych na świecie i w Polsce. W polskim serwisie wśród wideoklipów 2014 r. prowadzą „Dark Horse" Kate Perry, „Can't Remember to Forget You" Shakiry i „Chandelier" Sia. W pierwszej dziesiątce znalazły się też krajowe produkcje: „Brać" hiphopowca Donatana a także piosenka disco polo „Ruda tańczy jak szalona".

Co ciekawe, żaden z klipów muzycznych nie przebił się do ścisłej czołówki popularnych filmików. Są na niej nagrania muzyczne, ale w większości to amatorskie popisy talentów.

Marcin Kube

Najchętniej oglądane filmy wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 r.

Co roku serwis YouTube, na którym internauci mogą darmowo udostępniać i oglądać bezpłatnie filmy w internecie, tworzy listę zatytułowaną YouTube Rewind. Tak portal podsumowuje najpopularniejsze filmiki w danym roku. W 2014 r. najczęściej oglądano na świecie było nagranie z satyrycznym psem-pająkiem autorstwa polskiego blogera Sylwestra Wardęgi, zrealizowanym metodą niby „ukrytej kamery". Film zrobił furorę nawet wśród amerykańskich celebrytów, którzy udostępniali go na swoich profilach w portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem