Co o nas mówią piwo i pampersy

Producent prezerwatyw objaśnia nasze zwyczaje seksualne, browary przy pomocy socjologów ustalają, jak spędzamy wolny czas.

Publikacja: 04.06.2008 00:45

Co o nas mówią piwo i pampersy

Foto: Rzeczpospolita

Producenci mają świadomość, że podpieranie się nauką podnosi ich wiarygodność w oczach klientów. Tworzą więc na własny użytek specjalne komórki badawcze i zatrudniają kompetentnych naukowców.

Instytut Flory (producent margaryny Flora) przy pomocy kardiologów opublikował niedawno raport społeczny „Polacy a czynniki ryzyka chorób układu krążenia”, a Instytut Pampers, który regularnie współpracuje z pediatrami i fizykoterapeutami, zakończył właśnie popartą wcześniejszymi badaniami ogólnopolską kampanię dla rodziców pod hasłem „Ćwicz z dzieckiem, nawet kilkumiesięcznym, bo to dobrze wpływa na jego rozwój”.

70 proc. dorosłych Polaków nie wykonuje zalecanych 30 minut ćwiczeń nawet raz w tygodniu

– Brzmielibyśmy niewiarygodnie i zabawnie, afiszując się jako komórka badawcza pod hasłem Instytut Durex – mówi Michał Drozd z firmy Durex produkującej prezerwatywy. – Z całą powagą jednak muszę przyznać, że zleciliśmy w tym roku wykonanie międzynarodowych badań na temat zachowań i oczekiwań seksualnych ludzi. Ich wyniki są interesujące dla klientów i naukowców, bo przedstawiamy Polaków w międzynarodowym kontekście. Podajemy je do wiadomości publicznej w czterech odsłonach – wyjaśnia.

Z dwóch pierwszych („Satysfakcja seksualna” i „W sypialni”) wynika m.in., że Polacy mają najmniejszą liczbę partnerów seksualnych w Europie i nie uprawiają seksu tak często, jakby chcieli. Mężczyźni w Polsce mają w swoim życiu średnio 12 partnerek – o 17 mniej niż znajdujący się na szczycie europejskiej tabeli Austriacy. Polki – pięciu partnerów (o 12 mniej niż Austriaczki). Ankietowani Polacy przyznawali, że chcieliby uprawiać seks częściej. Jednocześnie jednak prowadzimy najbardziej urozmaicone życie erotyczne – 58 proc. z nas jest zadowolonych z różnorodności swoich doświadczeń, podczas gdy u Niemców i Austriaków jest to 50 proc., a u Rosjan – tylko 47 proc. Lubimy też puszczać wodze fantazji (72 proc. Polaków). Doceniamy erotyczne masaże (69 proc.) i chętnie nosimy seksowną bieliznę (53 proc.).

– Kolejna odsłona badania już w lipcu – zapowiada Drozd.

Badania lifestyle’owe zrobiły na własny użytek również Browary Warszawskie (Carlsberg, Żywiec, Royal Unibrew, Kompania Piwowarska). Według pracującego dla nich Centrum Badań Marketingowych Indicator najpopularniejszymi napojami alkoholowymi są piwa, które spożywa trzy czwarte Polaków pijących alkohol (75,2 proc.).

Za piwem plasują się wódki czyste (wskazało na 56,5 proc. respondentów). Jedna trzecia chętnie wybiera też wina musujące i szampany (32,2 proc.). Zaledwie co piąty preferuje przede wszystkim wina wytrawne i półwytrawne (22,5 proc.), słodkie lub półsłodkie (20,5 proc.).

A gdzie pijemy? Najchętniej i najczęściej we własnym domu – tak robi dwie trzecie badanych pijących alkohol. Również dość częsty jest zwyczaj wypijania piwa u znajomych bądź rodziny (46 proc.). W pubach czy klubach pija 44,2 proc. z nas.

Instytut Flora dla producenta margaryny Flora badał podejście Polaków do sportu. Wykazał m. in., że 70 proc. dorosłych Polaków nie wykonuje zalecanych 30 minut ćwiczeń nawet raz w tygodniu.

Komercyjne badania firm widać i słychać. Za ich upublicznieniem stoją agencje public relations, niektórzy zaangażowani w nie naukowcy. Tym samym nie tylko badają styl życia, ale też go kształtują.

Producenci mają świadomość, że podpieranie się nauką podnosi ich wiarygodność w oczach klientów. Tworzą więc na własny użytek specjalne komórki badawcze i zatrudniają kompetentnych naukowców.

Instytut Flory (producent margaryny Flora) przy pomocy kardiologów opublikował niedawno raport społeczny „Polacy a czynniki ryzyka chorób układu krążenia”, a Instytut Pampers, który regularnie współpracuje z pediatrami i fizykoterapeutami, zakończył właśnie popartą wcześniejszymi badaniami ogólnopolską kampanię dla rodziców pod hasłem „Ćwicz z dzieckiem, nawet kilkumiesięcznym, bo to dobrze wpływa na jego rozwój”.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę
Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami
Kultura
Złote Lwy i nagrody Biennale Architektury w Wenecji
Kultura
Muzeum Polin: Powojenne traumy i dylematy ocalałych z Zagłady
Kultura
Jeff Koons, Niki de Saint Phalle, Modigliani na TOP CHARITY Art w Wilanowie