Producenci mają świadomość, że podpieranie się nauką podnosi ich wiarygodność w oczach klientów. Tworzą więc na własny użytek specjalne komórki badawcze i zatrudniają kompetentnych naukowców.
Instytut Flory (producent margaryny Flora) przy pomocy kardiologów opublikował niedawno raport społeczny „Polacy a czynniki ryzyka chorób układu krążenia”, a Instytut Pampers, który regularnie współpracuje z pediatrami i fizykoterapeutami, zakończył właśnie popartą wcześniejszymi badaniami ogólnopolską kampanię dla rodziców pod hasłem „Ćwicz z dzieckiem, nawet kilkumiesięcznym, bo to dobrze wpływa na jego rozwój”.
70 proc. dorosłych Polaków nie wykonuje zalecanych 30 minut ćwiczeń nawet raz w tygodniu
– Brzmielibyśmy niewiarygodnie i zabawnie, afiszując się jako komórka badawcza pod hasłem Instytut Durex – mówi Michał Drozd z firmy Durex produkującej prezerwatywy. – Z całą powagą jednak muszę przyznać, że zleciliśmy w tym roku wykonanie międzynarodowych badań na temat zachowań i oczekiwań seksualnych ludzi. Ich wyniki są interesujące dla klientów i naukowców, bo przedstawiamy Polaków w międzynarodowym kontekście. Podajemy je do wiadomości publicznej w czterech odsłonach – wyjaśnia.
Z dwóch pierwszych („Satysfakcja seksualna” i „W sypialni”) wynika m.in., że Polacy mają najmniejszą liczbę partnerów seksualnych w Europie i nie uprawiają seksu tak często, jakby chcieli. Mężczyźni w Polsce mają w swoim życiu średnio 12 partnerek – o 17 mniej niż znajdujący się na szczycie europejskiej tabeli Austriacy. Polki – pięciu partnerów (o 12 mniej niż Austriaczki). Ankietowani Polacy przyznawali, że chcieliby uprawiać seks częściej. Jednocześnie jednak prowadzimy najbardziej urozmaicone życie erotyczne – 58 proc. z nas jest zadowolonych z różnorodności swoich doświadczeń, podczas gdy u Niemców i Austriaków jest to 50 proc., a u Rosjan – tylko 47 proc. Lubimy też puszczać wodze fantazji (72 proc. Polaków). Doceniamy erotyczne masaże (69 proc.) i chętnie nosimy seksowną bieliznę (53 proc.).