Poznań obrasta dżunglą

Dżungla o powierzchni 1‚5 tys. mkw. wyrosła na poznańskim lotnisku Ławica w zaledwie trzy dni. Od poniedziałku pasażerów odprawia się w cieniu drzew

Publikacja: 20.11.2008 00:37

Motywy roślinne na podłodze poczekalni poznańskiego lotniska (proj. Double Brand)

Motywy roślinne na podłodze poczekalni poznańskiego lotniska (proj. Double Brand)

Foto: Rzeczpospolita

Ta nagła erupcja zieleni w budynku portu lotniczego to wynik „dobrego klimatu do rozmów”. Takim hasłem 1 grudnia stolica Wielkopolski powita gości Konferencji Klimatycznej ONZ.

Władze miasta jako gospodarz tej prestiżowej konferencji chcą 10 tys. gości ze świata zapewnić świetną atmosferę podczas imprezy. Magistrat stwierdził‚ że to doskonały sposób promocji miasta. – Przez dwa tygodnie grudnia nazwa naszego miasta pojawi się w serwisach informacyjnych świata‚ a zdjęcia Poznania obiegną kulę ziemską. Warto wykorzystać ten czas i pokazać się z jak najlepszej strony – jako sprawny organizator i „klimatyczne miejsce” – mówi Katarzyna Parysek‚ pełnomocnik prezydenta Poznania ds. organizacji Konferencji Klimatycznej. Dlatego już na początku roku ruszyły akcje promocyjne‚ ale kulminacja nastąpiła w połowie listopada.

[srodtytul]To ci wycinanki[/srodtytul]

Dwa wejścia do holu lotniska od poniedziałkowego poranka przypominają ogromne akwaria. Pływają w nich egzotyczne ryby i konik morski, porastają je wodne rośliny. Szum klimatyzatorów przypomina szum szuwar.

Jak szklaną klatkę zmieniono w egzotyczne akwarium? – Ściany oklejone zostały przejrzystą błękitną folią z wyciętymi w niej motywami roślinnymi i rybami. Podobnie powstały pozostałe dekoracje lotniska. Po posadzce w holu‚ sufitach i windach pną się zielone rośliny wyklejone z folii. Zależało nam na tym, by port lotniczy wyglądał radośnie. Wiadomo‚ że w grudniu pogoda u nas nie najładniejsza – wyjaśnia Krzysztof Kozioł‚ dyrektor kreatywny agencji reklamowej Double Brand‚ która wygrała konkurs na dekoracje Ławicy oraz zaprojektowała logo Konferencji Klimatycznej.

– To jedno z najefektowniejszych i najodważniejszych designersko działań towarzyszących Konferencji Klimatycznej ONZ. Chcemy udowodnić‚ że mamy fantazję i nie boimy się kontrowersyjnych działań. Chcemy, by Poznań został zauważony – wyjaśnia Tomasz Kayser‚ zastępca prezydenta miasta Poznania. W Poznaniu plakaty ze zdjęciem renesansowego ratusza, tęczą i z hasłem: „Poznań, dobry klimat do rozmów”, wisieć będą miesiąc.

[srodtytul]Zielona energia[/srodtytul]

W środę w Poznaniu ruszył też projekt ekologiczny‚ który ma związek z konferencją.

100 tysięcy uczniów i ich nauczycieli w Poznaniu otrzymało energooszczędne świetlówki kompaktowe w specjalnie zaprojektowanych ekologicznych opakowaniach. Część akcji została sfinansowana z pięciozłotowej dopłaty do biletów na koncert Nelly Furtado‚ który odbył się latem nad poznańskim jeziorem Malta. Zebrano 143 tys. zł, które pozwoliły na zakup 28 tysięcy świetlówek. Dzięki temu obciążenie środowiska, które spowodowane było koncertem, zostanie skompensowane przez ograniczenie zużycia prądu, i to z nawiązką.

W ramach akcji wśród młodzieży zostanie rozdanych 80 tys. egzemplarzy poradnika „Jak oszczędzać energię w domu” oraz 60 tys. egzemplarzy publikacji „Małe ABC ochrony klimatu”. Natomiast ponad 12‚5 tys. dzieci dostanie książeczkę pod tytułem „EkoMisio i jego klimatyczne przygody”. Akcja skończy się 5 grudnia cyklem wykładów dotyczących zagadnień związanych ze środowiskiem i zmianami klimatu.

[srodtytul]Hybryda w Poznaniu[/srodtytul]

Klimat przed konferencją sprawił‚ że miasto zdecydowało się na zakup pierwszego w Polsce autobusu z napędem hybrydowym. Autobus Solaris Urbino 18 Hybrid od początku listopada wozi poznaniaków. Wyposażony jest w niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne zasilane z baterii na dachu. Baterie nie wymagają ładowania‚ ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu.

Autobus jeździ trasą‚ z której będą korzystali uczestnicy grudniowej Konferencji Klimatycznej. – Zależy nam, by uczestników powitało miasto proekologiczne – pointuje Ryszard Grobelny‚ prezydent Poznania.

Ta nagła erupcja zieleni w budynku portu lotniczego to wynik „dobrego klimatu do rozmów”. Takim hasłem 1 grudnia stolica Wielkopolski powita gości Konferencji Klimatycznej ONZ.

Władze miasta jako gospodarz tej prestiżowej konferencji chcą 10 tys. gości ze świata zapewnić świetną atmosferę podczas imprezy. Magistrat stwierdził‚ że to doskonały sposób promocji miasta. – Przez dwa tygodnie grudnia nazwa naszego miasta pojawi się w serwisach informacyjnych świata‚ a zdjęcia Poznania obiegną kulę ziemską. Warto wykorzystać ten czas i pokazać się z jak najlepszej strony – jako sprawny organizator i „klimatyczne miejsce” – mówi Katarzyna Parysek‚ pełnomocnik prezydenta Poznania ds. organizacji Konferencji Klimatycznej. Dlatego już na początku roku ruszyły akcje promocyjne‚ ale kulminacja nastąpiła w połowie listopada.

Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"