Ta nagła erupcja zieleni w budynku portu lotniczego to wynik „dobrego klimatu do rozmów”. Takim hasłem 1 grudnia stolica Wielkopolski powita gości Konferencji Klimatycznej ONZ.
Władze miasta jako gospodarz tej prestiżowej konferencji chcą 10 tys. gości ze świata zapewnić świetną atmosferę podczas imprezy. Magistrat stwierdził‚ że to doskonały sposób promocji miasta. – Przez dwa tygodnie grudnia nazwa naszego miasta pojawi się w serwisach informacyjnych świata‚ a zdjęcia Poznania obiegną kulę ziemską. Warto wykorzystać ten czas i pokazać się z jak najlepszej strony – jako sprawny organizator i „klimatyczne miejsce” – mówi Katarzyna Parysek‚ pełnomocnik prezydenta Poznania ds. organizacji Konferencji Klimatycznej. Dlatego już na początku roku ruszyły akcje promocyjne‚ ale kulminacja nastąpiła w połowie listopada.
[srodtytul]To ci wycinanki[/srodtytul]
Dwa wejścia do holu lotniska od poniedziałkowego poranka przypominają ogromne akwaria. Pływają w nich egzotyczne ryby i konik morski, porastają je wodne rośliny. Szum klimatyzatorów przypomina szum szuwar.
Jak szklaną klatkę zmieniono w egzotyczne akwarium? – Ściany oklejone zostały przejrzystą błękitną folią z wyciętymi w niej motywami roślinnymi i rybami. Podobnie powstały pozostałe dekoracje lotniska. Po posadzce w holu‚ sufitach i windach pną się zielone rośliny wyklejone z folii. Zależało nam na tym, by port lotniczy wyglądał radośnie. Wiadomo‚ że w grudniu pogoda u nas nie najładniejsza – wyjaśnia Krzysztof Kozioł‚ dyrektor kreatywny agencji reklamowej Double Brand‚ która wygrała konkurs na dekoracje Ławicy oraz zaprojektowała logo Konferencji Klimatycznej.