Spektakl teatralny w pomieszczeniu o szklanych ścianach? Czemu nie, jeśli szkło samo się zaciemni w czasie trwania przedstawienia. W październiku w centrum Dallas otwarto The Dee and Charles Wyly Theatre, całkowicie przeszklony u podstawy prostopadłościan zaprojektowany przez pracownie REX i OMA. To część kompleksu Performing Arts Center, w którym każdy budynek przygotowywała inna architektoniczna sława.
[srodtytul]Fotele u powały[/srodtytul]
Nowy teatr w Dallas ma 12 kondygnacji. Próby można oglądać z ulicy, ponieważ główna sala jest przeszklona ze wszystkich stron. Okna mają wbudowany system zaciemniania. Elewacje na wyższych piętrach pokrywają panele z aluminiowych rurek.
Niestandardowe rozwiązania są charakterystyczne dla budynków, do których rękę przyłożył Rem Koolhaas. Pomieszczenia techniczne i pomocnicze, np. garderoby, przeniesiono w teatrze na wyższe i niższe kondygnacje, nie otaczają sceny jak w zwykłych teatrach. Dzięki temu pomysłowi rozmiary sceny i widowni można dostosowywać do potrzeb konkretnego przedstawienia. Podnoszone i opuszczane są nie tylko dekoracje, ale również fotele widzów, oczywiście nie podczas spektaklu (to zamiast tzw. dostawek).
Maksymalnie sala może pomieścić 575 osób, jak podaje listopadowy numer miesięcznika „Architektura & Biznes”, w całości poświęcony teatrom, salom koncertowym i widowiskowym, czyli „architekturze spektaklu”.