Hiroko Komiya używa materiałów takich jak kamień, bambus, piasek, liście, muszle. Ale wykorzystuje też dzwonki, bębenki i instrumenty perkusyjne, które dają proste efekty pozbawione linii melodycznej.

Druga połowa duetu Ashita, tworzący niezależnie artysta Kazuya Nagaya, komponuje muzykę ambientową, bazując na instrumentach sakralnych i etnicznych pochodzących z buddyjskich i hinduskich obrzędów, które uzupełnia brzmieniem keyboardów i gitary. Pracował z tancerzami, malarzami oraz mnichami tybetańskimi i szamanami, a także z mistrzem minimal techno Plastikmanem oraz wirtuozem trąbki Toshinorim Kondo.

Projekt Ashita skupiony na dźwiękach, które – jak mówią artyści – stopniowo przywracają spokój i ciszę – jest poświęcony wydarzeniom w Japonii.

– Straciliśmy tak wiele – mówi Komiya. – Jednak z nadzieją wyglądamy jutra. A jutro po japońsku to ashita.

Kazuya Nagaya & Hiroko Komiya – Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa, ul. Jazdów 2, tel. 22 628 12 71 wtorek, godz. 20 bilety 25 zł