Dziesięć dni temu obchodził 69 urodziny. Jest twórcą obiektów sakralnych, budynków mieszkaniowych, przemysłowych – m.in. Domu Alchemików, czyli Wytwórni kosmetyków HEAN w Krakowie i prywatnych domów, nie przypominających w niczym seryjnych projektów z katalogu.
Jedną z najgłośniejszych jego realizacji jest „Droga Czterech Bram" - krakowskie Wyższe Seminarium Duchowne Zgromadzenia XX Zmartwychwstańców (wspólnie z Wacławem Stefańskim i Marią Misiągiewicz;1983- 1993). Postmodernistyczna architektura nawiązuje tu do symboliki czterech bram: Inicjacji, Nadziei, Wiedzy i Wiary. Pierwsza wyraża rozterki młodego człowieka, zamierzającego wstąpić do seminarium. Druga – z ekspresyjnym rozdarciem muru - prowadzi do gmachu, gdzie mieszkają alumni. Trzecia tworzy prześwit między „wieżami" - klatkami schodowymi. Czwarta to synteza całego założenia - znak połączenia tego, co boskie i ludzkie. Czasopismo „Architektura-murator" umieściło tę budowlę na prestiżowej liście polskich ikon architektury powstałych po 1989 roku.
Z projektów domów jednorodzinnych szczególna uwagę zwraca czterokondygnacyjna „Casa Olajossy ossia Villa in fortezza" (1999), zbudowana na peryferiach Lublina. Ta architektoniczna bryła przypomina abstrakcyjną betonową rzeźbę - sześcian wpisany w walec. Część wewnętrzna budzi skojarzenia z komfortową willą, a zewnętrzna z fortecą, chroniącą przed światem.
Projekty Dariusza Kozłowskiego to dzieła architektury i sztuki. On zaś tworzy je niekonwencjonalnie. Zanim przystąpi do opracowania technologicznych szczegółów, maluje swoją wizję akrylami, olejami lub temperami, jak futurystyczno-surrealistyczny obraz.