Reklama
Rozwiń

Jak aplikacje mobilne przyczyniają się do rozwoju social media?

W dzisiejszych czasach social media są potężnym narzędziem marketingu, platformami nawiązywania i podtrzymywania kontaktów ze znajomymi oraz multimedialnymi centrami rozrywki. Nie da się być nowoczesnym człowiekiem na bieżąco uczestniczącym w życiu towarzyskim bez posiadanie konta w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym.

Aktualizacja: 06.03.2014 10:36 Publikacja: 05.03.2014 16:04

Jak aplikacje mobilne przyczyniają się do rozwoju social media?

Foto: ROL

Obecnie social media stają się coraz bardziej mobilne, analogicznie jak osoby z nich korzystające. Przyczyniają się do tego coraz bardziej rozbudowane aplikacje mobilne, z atrakcyjna grafiką, ciekawymi funkcjonalnościami i coraz większymi możliwościami. Wykorzystując dostępne w sklepach lub na swoich stronach aplikacje mobilne można rozmawiać ze znajomymi za pomocą czata, zamieszczać zdjęcia na swoich profilach na portalu społecznościowym czy też poinformować o miejscy swojego aktualnego pobytu. Efektem jest wzrost popularności zarówno samych mediów społecznościowych, jak i aplikacji mobilnych. Wiele z nich służy tylko celom rozrywkowym, inne z kolei pozwalają uzyskać bieżący dostęp do informacji ze świata lub po prostu urozmaicić swoje rozmowy telefonicznie.

 

Społecznościowe aplikacje na telefon w liczbach

Pod koniec ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w naszym kraju wyniosła około 7 do 8 milionów osób. To społeczność, z którą trzeba się liczyć. Zwłaszcza, że nieustannie rośnie odsetek użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów. Jak wynika z badan przeprowadzonych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wynosi on 54 procent. W 2013 roku liczba pobrań wszystkich aplikacji mobilnych przekroczyła 100 miliardów. Oznacza to, że popyt na aplikacje mobilne służące korzystaniu z socjal media będzie nieustannie rósł. Obecnie za pomocą swojego smartfona z Internetu korzysta codziennie około 44 procent użytkowników. Niemal 75 procent łączy się z siecią kilka razy w tygodniu. Co najczęściej robią w Internecie użytkownicy smartfonów? Czytają wiadomości ze świata, odbierają pocztę elektroniczną, pozyskują ważne dla siebie informacje oraz... korzystają z portali społecznościowych (ponad połowa ankietowanych).

 

Aplikacje przydatne do korzystania z social media

Ogromną popularnością się aplikacja mobilna Facebook, która daje dostęp do najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Na wielu urządzeniach przenośnych jest ona instalowana fabrycznie. Posiada wszystkie funkcjonalności serwisu: można za jej pomocą wysyłać zdjęcia, dodawać komentarze, przeglądać treść serwisu i czatować ze znajomymi. Dla osób, które korzystają z wielu serwisów społecznościowych przydatna może się okazać aplikacja mobilna Contact+. Pozwala zintegrować wszystkie kontakty oraz wiadomości w jednym miejscu i łączyć się z przyjaciółmi ze wszystkich portali. Dla tych, którzy wolą rozmówki rodem z Google+, idealną opcją będzie aplikacja Google Hangouts. Pozwala dodawać do rozmów zdjęcia ikonki emocji (emotikonki), łączyć się nawet z 10 osobami w tym samym czasie, wysyłać wiadomości do przyjaciół, którzy są akurat online. Jest dostępna na platformy Android czy iOS.

 

Rozmowa XXI wieku, czyli dźwięk i obraz

Aplikacje na telefon zupełnie zmieniły wymiar zwykłych rozmów telefonicznych. Całkowicie darmowa, dostępna w iTunes i Google Play (a także na swojej stronie internetowej) aplikacja mobilna Soundian jako pierwsza na świecie daje możliwość urozmaicania rozmów o efekty dźwiękowe wybrane z listy ponad 100 dźwięków. Zabawne odgłosy, tło dźwiękowe z łodzi podwodnej, paczki po 8 do 12 dźwięków opowiadające historie (na przykład z pobytu na wyścigach) - to, plus możliwość przypisania charakterystycznego dźwięku do rozmówcy zyskacie, instalując ją na swoim telefonie. Jeżeli słowa i dźwięki nie wystarczą zawsze możecie wysłać poprzez aplikację Instagram pięknie edytowane fotki z miejsca, gdzie aktualnie jesteście, na jeden z portali społecznościowych.

Obecnie social media stają się coraz bardziej mobilne, analogicznie jak osoby z nich korzystające. Przyczyniają się do tego coraz bardziej rozbudowane aplikacje mobilne, z atrakcyjna grafiką, ciekawymi funkcjonalnościami i coraz większymi możliwościami. Wykorzystując dostępne w sklepach lub na swoich stronach aplikacje mobilne można rozmawiać ze znajomymi za pomocą czata, zamieszczać zdjęcia na swoich profilach na portalu społecznościowym czy też poinformować o miejscy swojego aktualnego pobytu. Efektem jest wzrost popularności zarówno samych mediów społecznościowych, jak i aplikacji mobilnych. Wiele z nich służy tylko celom rozrywkowym, inne z kolei pozwalają uzyskać bieżący dostęp do informacji ze świata lub po prostu urozmaicić swoje rozmowy telefonicznie.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem