Obecnie social media stają się coraz bardziej mobilne, analogicznie jak osoby z nich korzystające. Przyczyniają się do tego coraz bardziej rozbudowane aplikacje mobilne, z atrakcyjna grafiką, ciekawymi funkcjonalnościami i coraz większymi możliwościami. Wykorzystując dostępne w sklepach lub na swoich stronach aplikacje mobilne można rozmawiać ze znajomymi za pomocą czata, zamieszczać zdjęcia na swoich profilach na portalu społecznościowym czy też poinformować o miejscy swojego aktualnego pobytu. Efektem jest wzrost popularności zarówno samych mediów społecznościowych, jak i aplikacji mobilnych. Wiele z nich służy tylko celom rozrywkowym, inne z kolei pozwalają uzyskać bieżący dostęp do informacji ze świata lub po prostu urozmaicić swoje rozmowy telefonicznie.
Społecznościowe aplikacje na telefon w liczbach
Pod koniec ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w naszym kraju wyniosła około 7 do 8 milionów osób. To społeczność, z którą trzeba się liczyć. Zwłaszcza, że nieustannie rośnie odsetek użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów. Jak wynika z badan przeprowadzonych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wynosi on 54 procent. W 2013 roku liczba pobrań wszystkich aplikacji mobilnych przekroczyła 100 miliardów. Oznacza to, że popyt na aplikacje mobilne służące korzystaniu z socjal media będzie nieustannie rósł. Obecnie za pomocą swojego smartfona z Internetu korzysta codziennie około 44 procent użytkowników. Niemal 75 procent łączy się z siecią kilka razy w tygodniu. Co najczęściej robią w Internecie użytkownicy smartfonów? Czytają wiadomości ze świata, odbierają pocztę elektroniczną, pozyskują ważne dla siebie informacje oraz... korzystają z portali społecznościowych (ponad połowa ankietowanych).